Laat je The Citizen / Citizen Chronomaster zien

Titanium vind ik juist een flink pluspunt. Je voelt iig geen blok om je pols😄

2 likes

Dat is een persoonlijk voorkeur inderdaad.
Ik vind het goedkoop aanvoelen, als slaat dat nergens op natuurlijk.

AQ4050 in blauw en zwart AQ 4054(met ook zwarte kast)

AQ6100 in blauw en zilver/champagne

AQ1010 in vele kleuren

AQ4000 in drie kleuren

AQ1000 in twee kleuren

AB9000 in drie kleuren

Dus… :wink:

Wellicht nog meer staal dan titanium…

2 likes

Een plaatje dat de opbouw van de wijzerplaat laat zien. Volgens de beschrijving is de plaat van glas, met het washi papier eronder:

5 likes

Dat zijn helaas minder mooie designs. Ze hebben zelfs een SARX lijn

unnamed (1)

6 likes

Ik denk ook dat het goud geanodiseerd titanium is (geen echt goud). Redelijk makkelijk zelf te doen door er eigenlijk stroom op te zetten (beetje simpeler uitgelegd). Door het gebruikte voltage veranderd de dikte van de oxide laag op het titanium waardoor er een andere kleur gereflecteerd wordt (Maar weet er het fijne ook niet van). Zelf ook vaker gedaan, alleen niet op horloges. Zijn ook meerdere kleuren mogelijk.

3 likes

Klopt. Daarom lijken het logo en de indexen te zweven.

Mooi! Deze kende ik nog niet!

Leuk topic overigens. Ik vind dat een van de mooiste horloges die er zijn. Zei je nou dat er hier iamnd in NL is die deze nu verkoopt?

Heel mooi, lijkt net alsof er geen glas op zit zo helder :ok_hand:t2:

Yep

https://pangehorloges.nl/verwacht/

1 like

Citizen duiker :smile:

2 likes

Nog eentje van het duo hier

27 likes

Die rode is tof!

Hebben alle chronomasters van die zwevende wijzerplaten? Ik weet niet of ik dat nu echt mooi vind…

Ik denk dat er tussen GS volk en dit volk veel overlap is.

Sterker nog, ik vermoed dat mensen in beide topics onderling meer dan welkom zijn. :wink:

Maar mooi dat dit bestaat. Citizen maakt echt de coolste quartz horloges.

8 likes

Inderdaad, ik heb al vaker met een schuin oog naar de Chronomasters gekeken. In het nieuwe jaar is een instapper met champagne wijzerplaat echt wel een optie.

De combi waterdicht, ecodrive en modellen met lume samengepakt in een zaratsu gestoffeerd pakketje… Ik durf er denk ik echt wel ééntje naast een GS te hebben.

4 likes

Ik vind hem mooi. Maar volgens mij hoort deze in een ander Citizen topic :wink:

1 like

Voor wat het waard is én een gedachte over de gangreserve indicator… vindt ik dit wel mooi, beetje voorliefde voor grijs in een afwijkend jasje. Waabij gezegd en @El_penumbra kan het denk ik beamen, dat je ze ook net als GS in het echt moet zien en dat foto’s absoluut geen recht doen.

En met net zo’n mooi productnummer als GS… AQ1030-57H

Uiteraard zijn de Washi dials natuurlijk wel het meest bijzonder.

Overigens wellicht voor de welwillende lezertjes onder ons wat leesvoer van het webz.

9 likes

Hi, je hebt gelijk maar ik ben er midden in gevallen en heb niet verder gekeken.:sob:

1 like

Ik vind deze kleur heel mooi maar ik blijf het jammer vinden dat deze wijzers niet gelijk zijn aan de wijzers van de 4020.

1 like