Laat je The Citizen / Citizen Chronomaster zien

ja! :worried:

1 like

10% korting ook nog!

3 likes

Sla je slag :boom: @jacobus

1 like

Ik had in januari bij SoloJapan geïnformeerd naar deze blauwe. €5100 all-in. Best een verschil dan :thinking:

3 likes

I.p.v. €5175…
Niet zo’n heel groot verschil toch?

Oh, de 5750 is voor de korting. Dan heb ik niks gezegd!

1 like

24 likes

Avondzonnetje

22 likes

30 likes

Ik gooi toch nog eens de knuppel in hok betreffende dit onderwerp. Want ik lees toch het en der verhalen dat sommige een afwijking met een chronomaster ervaren. Het is niet zo vanzelf sprekend dat de seconde wijzer precies op de indexen tikt.

Ik vraag me dan ook af hoe dit evt gecorrigeerd kan worden. Ikzelf ben alleen bekend met het citizen eco-drive a060 uurwerk.

Als je hier op zoekt zijn er drie mogelijkheden die het tikken van de wijzers moeten kunnen corrigeren, dan wel afwijkingen bevestigen ;

1. Zelf corrigerend vermogen. Ik heb geen idee hoe dat in zijn werk gaat.
  2. De wijzers naar de retentie positie zetten. Dit werk alleen om een afwijking te constateren
  3. Een volledige reset uitvoeren Hetgeen ik zelf niet durf te proberen.

Heeft iemand hier meer inhoudelijk kennis over, en/ of een reset geprobeerd? Geen idee wat dat doet namelijk. Er is helaas weinig over te vinden.

Het ding reset zichzelf na een val.
Bij aanschaf gewoon een rondje meekijken dus.
Denk zelf dat in geval van deze quartz het allemaal wel mee zal vallen.
De mijne liep/loopt in elk geval snaarstrak op de markers.

Reset wel geprobeerd. Staat gewoon in de handleiding hoe dat moet. Dat was alleen met een versie waar de wijzers al perfect op de indexen tikte dus voor en na geen verschil.

25 likes

Als de wijzers bij check op de referentie positie staat, maar vervolgens niet altijd de markers raakt. Wat zou een reset dan nog uit kunnen maken?

Ik heb het ook gezien in de instructie maar daar staat ook zoiets bij als “doe dit allen op advies van een the citizen medewerker”.

doordat sommigen citizen met het caliber 0100 gelimiteerd zijn, zijn er niet veel van op de markt :worried:
zoals deze:
AQ6010-06A uitgekomen in 2019 gelimiteerd:100 stuks
AQ6021-51E uitgekomen in 2019 gelimiteerd 500 stuks
AQ6020-53X uitgekomen in 2019 gelimiteerd 200 stuks
deze zijn alle drie met een kastmaat 37,5mm en zonder de adelaar op de plaat
enkel de AQ6110-10L is ook 37,5mm maar heeft wel de adelaar op de plaat
dan heb je nog de 39mm kastmaat met adelaar op de plaat:
AQ6101-02A
AQ6100-56A
AQ6100-56L
tot zover mijn zoektocht naar het 0100 caliber (zeven stuks tot hiertoe)

5 likes

23 likes

Uitzonderingen heb je altijd, denk persoonlijk dat wanneer er niks geks gebeurt is met het horloge, ze keurig de indexen aan tikken.
Heb zelf nul afwijking kunnen ontdekken.

1 like

27 likes

20 likes

eentje waar ik nog blijer van wordt :smiling_face_with_three_hearts:

32 likes