Laat je The Citizen / Citizen Chronomaster zien

Yes!

27 likes

Goedemorgen, een vraag. Is dit allemaal JDM? Of is er in NL een winkel waar je deze Chronomasters kan passen/bekijken?

1 like

Nope

2 likes

Okay thanks.
Er zijn best wel wat verschillen tussen wijzerplaten en wel/geen lume. Maar eens een beetje gaan uitzoeken hoe en wat :slight_smile:

1 like

Dat alleen is al leuk👍🏼

Hij is en blijft zo waanzinnig mooi… ik kijk regelmatig naar andere horloges met min of meer dezelfde eigenschappen, maar tot ver nog niets gevonden dat deze kanjer kan evenaren …

32 likes

Nieuwe bijdrage in dit topic

25 likes

Lekker Rik!

1 like

Dank je, het is een mooie matte diep zwarte plaat, met veel contrast met de wijzers en indices, donkere datum en super helder glas. Titanium is ook prettig :+1:

1 like

Dat zeker !

1 like

Prachtig :heart_eyes:

22 likes

29 likes

even een mini NA post, gisteren opgehaald bij een vertrouwd adres in Hilversum:
The Citizen AQ1020-51E

een onopvallend horloge mist je niet te veel oplet dan, want de gepolijste wijzers, de indices, het raampje om de datum, de gedopte secondewijzer en de power reserve meter vertellen een ander verhaal. Een The Citizen wordt je niet zomaar!
De power reserve meter verraad het HAQ quarts uurwerk met solar vanuit de Eco Drive en de perpetual datumfunctie.
De matzwarte wijzerplaat met een uiterst subtiel streepje (niet het formaat Lamellen zoals bij de Omega Aqua’s) zorgen met de super zichtbare wijzers voor een hoog contrast en dito afleesbaarheid.
De superharde Titanium kast met de fraaie afwisseling tussen mat en gepolijst helpt ook een handje mee, evenals het slanke profiel

33 likes

23 likes

28 likes

Mooooiii!

1 like

Heel gaaf!! Klopt het dat deze niet voorzien is van eco Drive ? Ik Tltwijfel nog tussen dit horloge of een gs sbgx2(0)61…

Dit is inderdaad een Quartz.

1 like

AB9000-52L. Geen eco-drive inderdaad. Batterij is goed voor vijf (!) jaar tikken, precies op de indices :wink:
Staal met een perfecte coating en een maximale afwijking van vijf seconden, per jaar dus. Saffiertje met super clear coating. Perpetual calendar en WR van 100 meter.

Ik draag het horloge zeer regelmatig en is nog steeds als nieuw. Een GADA pur sang. Stuur gerust een PM als je het horloge een keer irl wilt zien of passen. Doen we ergens een broodje of een biertje. Of beiden.

2 likes

En daar kan de GS niet aan tippen. Qua batterij niet (wat ik behoorlijk irritant vind) en qua accuratesse ook niet.

3 likes