Dit is de AQ4030-54L
Thanks!
Mij lijkt deze helemaal het einde :
Maar die is er dan weer niet in 40,hoe erg ik dat vind weet ik nog niet

Tsja, Ik had de witte kunnen houden, maar heb hem omgeruild voor deze omdat ik de Grand Seiko Snowflake heb en deze beter in de box past.
Grand Seiko blijft de favoriet, dus de Snowflake is de “automaat” zonder lume. De Chronomaster wilde ik persé met lume omdat Grand Seiko zoiets als zo’n sporty dresser model niet in de collectie heeft. Ik snap dat ook wel, want zonder slechte ogen is de afleesbaarheid van GS toch echt ongeevenaard bij slechte lichtomstandigheden.
Maar ik kan op de een of andere manier ook maar niet wennen aan duikers of horloges met “explorer” bezels. De Tissot daat gelaten omdat dat een totaal andere orde is.
Maar, ik moet eerlijk zeggen dat deze Chronomasters qua afwerking maar zeker qua specs van de Ecodrive uurwerken toch wel GS-quartzen naar de kroon steken.
Eh, lang verhaal kort, met deze set hoop ik dat ik eindelijk het nuttige, met het aangename, met het unieke en het schone wat verenigd heb.
De witte was ongeveer 38 en die vond ik niet klein dragen. Ik denk dat zwart ook nog iets groter draagt vanwege de plaat.
Ik was overigens verrast over het formaat van de witte, omdat ik toch wel snel de kleinere horloges laat liggen. De Tissot op foto is trouwens 36mm. Dat draagt ook goed omdat ik de band wat “vergroot” heb. De totaal uitstraling wordt minder iel. Normaal 18 -> 16mm band, dit is 19 naar 18mm. Scheelt gevoelsmatig en bij dragen best veel.
De lugbreedte van de Chronomasters is 19mm. Net als bij de meeste GS-sen trouwens.
Bedankt voor deze context.
ja ik denk dat het opzich wel prima moet gaan, heb wel meer horloges die <40 zijn.
Het is de groene trouwens, maar verhaal zal hetzelfde zijn
Wauw
Whoeha, excuus, ik zie het, mijn monitor staat nog op de blauwlicht filter van gisteravond, dus lijkt hij zwart. Gecorrigeerd.
Ook mooi!
een zeer mooi setje
als ik mijn setje moest samenstellen dan zou het deze zijn:
allemaal van hetzelfde merk weliswaar, maar eentje waar ik best trots op ben
Prachtig!
Wat een ontzettend mooi horloge!
Foto’s ook btw!
Heb je dat zelf gemeten? Online ben ik altijd iets van 38.5 tegen gekomen voor de 4030. En 37.5 voor de 4020. Beiden overigens zonder kroon.
Prachtige foto’s! Over zo’n blauwe zit ik ook wel te denken naast de Snowflake. Alternatief een GS Quartz GMT of een 9F met het nieuwe uurwerk erin. Keuzes…
Jawel, de 4030 zonder lume zijn kleiner.
Ik had een vergelijking op de Japanse Citizen site gedaan, met dank aan Google translate.
De 4020 bedoel je.
En de 40mm klopt volgens Citizen. Er zijn echter reviews die het gemeten hebben en op 38,3 of 38,4 komen. Ik kon het nooit controleren want niemand hier had er eentje maar nu dus wel…
Ik ga zo even meten.
Even met een lineaal, echt 40mm.
Toch apart
Hebben ze in Rusland een ander liniaaltje…