Ja
't = ook een citizen en chrono (en nog veel meer)
ok dan
![]()
Tja…visueel is deze ook geheel in lijn met alle andere horloges hier.
Dat gemierenneuk hier ook over die details met “The” “Chronomaster” en die adelaar. Laat staan dat fetisjisme over zaratsu en nauwkeurigheid.
Ze zouden bijna een appart clubje kunnen oprichten of op z’n minst een eigen topic moeten hebben…
We hebben een ander topic voor Citizens: Citizen only deel 5
In dit topic zitten de gekken die een vermogen uitgeven aan een Citizen Chronomaster / The Citizen
Dus een Citizen “the” Chronomaster is iets anders dan een Citizen chronograaf ![]()
Ik ben bang dat ik dan ergens iets heb gemist.
Maar ik ben dan ook slechts een eenvoudige lfipperkast reparateur met wat leuke klokjes als hobby.
Ja. Citizen Chronomaster is de oude naam. Tegenwoordig is het The Citizen. Een luxe merk binnen de Citizen groep. Vergelijk het met Grand Seiko.
Mooi toch. Er is niks mis met een gewone Citizen ![]()
Neuh,
en zo gewoon vond ik 'm ook niet want deze loopt intussen wel op Mainflingen ![]()
Is het wel een apart merk? Op mijn “The” Citizen staat op de wijzerplaat gewoon Citizen…
Weet ik eigenlijk niet. Voelt voor mij wel als iets anders dan enkel een wat luxere uitvoering van een Promaster bv
Met m’n Grand Seiko durf ik ook niet in het Seiko Only topic te komen. ![]()
Nee, het is geen appart merk. Maar een lijn binnen Citizen. Net zoals Grand Seiko dat was, wat nu overigens wel een appart merk is (maar natuurlijk nogsteeds onderdeel is van).
Ondanks dat er gewoon Citizen op de wijzerplaat staat zal er ergens op het horloge wel de adelaar, Chronomaster, en of The Citizen vermeld staan als aanduiding van de superieure lijn van Citizen.
Dit blijft voor mij de toch op termijn de mooiste.
Same here!