Laat je The Citizen / Citizen Chronomaster zien

Grover en robuuster zegt niets over de afwerking. Al helemaal niet op basis van deze foto’s.

Of het eruit ziet als 6k is smaak en persoonlijk en daarmee een totaal ander punt.

2 likes

dan zou ik de adelaar op de plaats van de seconde wijzer zetten en een gewone seconde wijzer plaatsen.
en als Citizen een binnenwerk maakt naar Zwitserse normen dan mag je toch aannemen dat dit ook evenaart?
en wat de prijs uiteindelijk zal zijn hier in de EU moet nog blijken maar volgen mij gaat hij voor een kleine 5k toch aan de man gebracht kunnen worden :thinking: :grinning:

1 like

Ik vind die adelaar ook niet echt wat, doet me altijd denken aan Oriënt :grimacing:.

Vandaag pakte ik de chronomaster weer, en deze stond keurig op 4 maart, toch wel leuk hoor, dat ie gewoon goed staat na februari!

20 likes

Dat blauw is echt zo mooi :heart_eyes:

1 like

Avondwissel

23 likes

het is ook daarom dat ik hem liever aan het zes uur punt (ipv het woord chronomaster)had gezien.
had volgens mij een heel andere uitstraling geweest :ok_hand: kijk maar naar de foto van 0100 cal.

en wat heb jij toch een mooie chronomaster :wink: :smiley: :+1:

5 likes

:point_up: Idem :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Niets mis met een goedgeplaatste vogel.

12 likes

aha!! ik zou het dus ook zeggen :ok_hand: :grinning:

2 likes

Een vogel in de binnenkant? :face_with_monocle:

1 like

Heeft iemand hier een idee waar je een the Citizen sluiting vandaan kunt halen? Desnoods eventueel met band…

3 likes

phoe!, wat je al niet met een simpele smartphone kan :grinning:

12 likes

Solojapan wellicht?

Trouwens, was het al opgevallen dat Citizen onlangs de betreffende adelaar heeft aangepast, en dus minstens aan de derde iteratie bezig is? Zou dat wezen vanwege de ‘Teutoonsche associatie’? :smirk:

Ter illustratie (niet mijn eigen foto’s):

Vintage
Abstracte adelaar met open buikje, gedetailleerd op caseback

Modern, tot recentelijk gevoerd
Gedetailleerde adelaar met C buikje, gedetailleerd op caseback

Nieuw, sinds eind vorig jaar, 25y LE en 0100 Chronomasters
Abstracte adelaar met C buikje, abstract op caseback
afbeelding

afbeelding

11 likes

Veel te stil in dit topic…

14 likes

Zo rustig en kalm.


Maar maak haar niet boos:

17 likes

29 likes

Het detail in de wijzerplaat bij andere kleuren dan zwart springt er wel echt uit hoor, hele grote mooi!

2 likes

Ja hij is prachtig, als de zon er overheen schijnt de mooiste reflectie zien op te pakken :slight_smile:

1 like

Gaat met de zwarte en telefooncamera een stuk lastiger.

11 likes