Een vraag aan alle liefhebbers en kenners hier. Ik ben weer aan het rondkijken voor een nieuw horloge en de Chronomaster blijft maar door mijn hoofd spoken.
Nu vroeg ik me alleen af hoe het zit met eventuele reparaties of service beurten. Ik las ergens dat dit alleen in Japan kan en dat ze het horloge ook niet terug naar Europa sturen.
Weet iemand van jullie hier meer over?
Geen idee eerlijk gezegd. Ik verwacht dat Citizen EU wel kan helpen maar dat het horloge wel terug moet naar Japan.
Gelukkig nog weinig kapotte gezien.
Ja dat terug naar Japan zie ik ook niet als probleem.
Ik vond het opvallend en dacht misschien deze keer eens vooraf vragen stellen ipv eerst iets kopen en ze daarna te stellen
Ik heb me hier ook druk over gemaakt voordat ik de Chronomaster kocht, tot het moment dat ik ‘m in handen had en dacht: dat zien we dan wel weer, ik wil ‘m gewoon nu hebben!
Niet het meest rationele wat ik ooit gedacht heb, maar ach: ratio kunnen we beter elders zoeken.
Ja daar kan ik me iets bij voorstellen… Als ik hem wil zal het ook geen dealbreaker zijn maar ik dacht misschien is er iemand die het wel uitgezocht heeft
Het feit dat chronomasters ook in Europa (bijvoorbeeld Frankrijk) verkocht worden geeft aan dat er echt wel wat te regelen valt.
In het geval van de solarquartz horloges is het onderhoud ook nihil.
Dat zegt niet alles natuurlijk… Maar het is wel de meest geruststellende gedachte
Hallo allemaal, een verzoekje.
Er circuleren een aantal AQ4030 modellen op het forum. Het gaat die lus om de grotere 40mm versie.
Ik dacht in ieder geval een blauwe en een zwarte.
Is er iemand waar ik die een keertje kan passen? Ik hoor ‘t graag!!
AQ4091 kan natuurlijk ook, dat is de opvolger.
Die van mij is ook binnen
Ik ben er erg blij mee. Hij is in het echt nog mooier dan op de foto.
Heb wel nog een half uur op mijn knieën over de vloer gekropen want bij het op maat maken van de band viel een schroefje op de grond
Die schroefjes van de band zijn wel echt een ramp
Ik ben sowieso geen voorstander, geef mij maar gewoon een pin en collar systeem. Of het schroefjes systeem van Grand Seiko.
Ja pin en collar is wel zo makkelijk. Op zich had ik de band zo op maat alleen toen het schroefje weg sprong brak het zweet me wel even uit.
Wat is daar anders aan, als ik vragen mag? Want ik heb m’n GS nooit hoeven verzetten, maar de Chronomaster was redelijk makkelijk gepiept, toch.
GS heeft een lange bus met aan beide kanten een kort schroefje dat erin draait. Citizen heeft een lange en een korte schroef die in elkaar draaien als het ware. Echt een stuk lastiger systeem vond ik.
Ik heb heb alleen maar vintage GS dus geen ervaring hiermee maar het klinkt alsof je een schroefje extra hebt tegenover de Citizen?
Ik heb hem nu een paar dagen om de pols en ik denk dat dit mijn beste aankoop is geweest van de afgelopen paar jaar.
Ik ben sinds kort ook in het bezit van een Chronomaster☺️
Wat een fantastisch horloge, in het echt nog zoveel mooier dan op foto’s.