Laat je The Citizen / Citizen Chronomaster zien

En om het nog complexer te maken.

Eigenlijk is The Citizen voor Citizen wat Grand Seiko is voor Seiko. Al gaat die vlieger ook niet 100% op.

1 like

Precies. Vooral dat The Citizen staat voor hoge kwaliteit afwerking. Maar er zij ook zat (Japan domestic) Citizen horloges in een hogere prijsklasse (dan The Citizen) die géén The Citizen zijn. Maar wel een hoge afwerking kennen.

3 likes

Het blijven rare jongens die romei… Euhh Japanners

eigenlijk hadden ze evengoed het kunnen vermelden op de wijzerplaat zoals ze doen bij Seiko en daaronder GS,
dus Citizen en daaronder TC.
dan hadden we meteen een onderscheid tussen de normale Citizens en de TC zoals bij Seiko :ok_hand:

1 like

Maar dat is dus juist ook het mooie er van om echt onder de radar te blijven. Je ziet het aan de afwerking, niet aan een opschrift. Naja… chronomaster of zo’n adelaar daar gelaten. Maar er zijn dus ook die geen van beide hebben.

2 likes

als het om die reden is zijn ze wel geslaagd,
maar het kan toch niet verkeerd zijn dit op het horloge ook te vermelden?
heb even een foto bewerkt, het zou er (ongeveer) zo uit kunnen zien :slightly_smiling_face:

mss in een andere opvallende kleur, goudkleur?

3 likes

Minder tekst graag op een wijzerplaat, als ik iets wil lezen pak ik wel een boek of een Rolex…

5 likes

Ik stel voor dat je met een grote boog om de Chronomasters heen loopt en een Tudor of Rolex koopt of zo, die hebben wel tekst in overvloed op de plaat.

Die photoshop die je daar deed is een abominatie in de ogen van de heere.

Grand Seiko is sinds 2018 z’n eigen tent, en gelukkig hebben ze het Seiko - Grand Seiko laten vallen.

Dat er nu nog GS in een opgelegd logo staat met daaronder een Grand Seiko in cursief schrift is OK, gebalanceerder. Maar een Chronomaster is geen GS, en ik vind dat Citizen dit helemaal juist doet. Het is subtiel, het is prachtig.

Ik heb er geen meer omdat twee maal een GS genoeg moet zijn, maar ik kan me goed voorstellen dat er weer een Chronomaster komt. Ze blijven enorm mooi. Zo lekker ingetogen en onder de radar, ik smul nog steeds van wat hier in dit topic voorbij komt.

2 likes

:rofl::rofl::rofl:

1 like

Plaatje voor de sfeer.

14 likes

grappig dat je dat zegt, maar mss heb je wel gelijk :thinking: :slightly_smiling_face:

eu… neen dank u :slightly_smiling_face:

kijk, daarvoor dienen dus deze topics :ok_hand:
goed dat er meningen zijn,
ik had deze photoshop enkel maar gemaakt om een indruk te geven van hoe het er uit zou kunnen zien.
en ja… Citizen is goed bezig, niets mis mee, anders had ik ze niet :+1:

2 likes

Niks meer aan doen!

Blijf de “zwevende” tekst prachtig vinden.

15 likes

Dit had dus moeten zijn:

Citizen
TZ

Caliber 0100
8.388.608 Hz
Super Eco Drive
Duratect @

Had een stuk meer indruk gemaakt op de snuiters met een Rolex of dergelijke die dan weer zeggen: “oh het is maar een Citizen”

:grimacing:

5 likes

:yawning_face:

:man_shrugging:t2:

Geen praatjes, maar plaatjes :heart_eyes_cat:

15 likes

:grimacing:

17 likes

:rofl:

2 likes

Vooruit, nog eentje dan. Omdat ik er blij mee ben.

18 likes

Poe, mooi hoor.

1 like

Zal me na een weekje continu om de pols hier ook maar eens melden:

31 likes