Laat je The Citizen / Citizen Chronomaster zien

Thanks! Ik kijk meestal via die eerste link inderdaad, maar geen idee of dat een beetje compleet is.

De groene en blauwe schuursponswijzerplaatvarianten staan er in elk geval niet tussen, dus er mist sowieso een deel.

Mocht ik een overzicht vinden, dan laat ik die hier nog achter.

2 likes

Staat mooi op deze band! Draagt het ook comfortabel?

Volgens mij hebben alle huidige modellen het adelaar logo.

Een eerdere uitgave had zowel het logo als de Chronomaster tekst

Ik heb een oudere versie, met alleen de tekst

13 likes

Dankjewel!
Draagt heerlijk! Relatief smalle schakels, hele en halve, geen micro verstelling, maar dat hoeft dus ook niet. Titanium draagt ook erg licht.
Ik ben tevreden :+1:

1 like

Zijn idd prachtige horloges.
Ten2two heeft er 1 te koop. Is forumlid Jaap @SuperC

Niet dat ik weet.

Er zijn wel enkele verkooppunten in Frankrijk, geloof ik.

1 like

Zoiets als Seiko en Grand Seiko, Citizen en The Citizen…

1 like

Volgens mij is een Chronomaster een The Citizen model.
The Citizen heeft meer modellen, zoals de aq6020-51e

Dit is wel een The Citizen maar geen Chronomaster.

3 likes

Deze zijn alle twee gelijk,
The citizen is een hoger segment van citizen en de chronomaster valt daaronder :+1:

2 likes

Op de website van The Citizen staat nergens meer ‘Chronomaster’ vermeld. Lijkt er haast op dat die naam helemaal niet meer gehanteerd wordt. Is dat zo?

2 likes

24 likes

Is - en blijft - zo mooi :heart_eyes:

3 likes

dat zou ik zo direct niet durven zeggen, deze naam (werd) wordt geassocieerd met de vroegere chronomasters als de naam ‘the citizen’ toen al zou hebben bestaan zou deze eronder vallen.
deze was toen al een zeer geliefd en high-end model, deze zijn nu zo goed als onbetaalbaar,(als je ze vind) ik wou dat ik er eentje in de collectie had, maar ja… :money_with_wings: :moneybag: ontbreekt

omdat vroeger de naam ‘chronomaster’ een hoger segment betekende kan natuurlijk dat ze geleidelijk de naam vervangen door de adelaar, gewoon omdat ze nu in THE CITIZEN meerdere modellen maken die dat hogere segment bekleden en aan de hand van de adelaar kan je dan opmaken dat het hier dan gaat om the citizen, dat denk ik, maar of het zo is :thinking:

2 likes

Misschien zijn de versies met Chronomaster op de wijzerplaat straks extra speciaal. Net zoals de OG Seiko duikers met Marinemaster erop :innocent:

1 like

Hier ook chronomaster op de plaat, super de luxe limited rare speciaal (#teamcurry) edition…

Gaan we straks dan adelaar en tekst op de plaat double logo noemen :thinking:

6 likes

is ook véél mooier dan die kanarie… :heart_eyes:

9 likes

21 likes

Nu op titanium bracelet.

25 likes

Dit is toch niet de correcte bracelet voor dit model (deze kastvorm bedoel ik).