Laat je The Citizen / Citizen Chronomaster zien

neem je al bestellingen op?

1 like

en dan de (een?) hamvraag: op welke wijze wisselen deze mooie machientjes van winter- naar zomertijd? En v.v.

1 like

Haha Hans. Ja voor mezelf. Ik wil er ook op zoek naar een handgemaakte vulpen die niet 1,2,3 te importeren is.

Maar ik moet eerst gaan bedenken waar ik mijn collectie mee ga uitdunnen. Ik vermoed dat de Garrison, Paradigm en Tsuno Chrono eraan moeten geloven. En ik denk ook de 2 Zwitsers die ik laatst kocht (Frederique Constant en Mido Commander)

Eigenlijk ben ik teveel aan het kopen de laatste tijd. Aan de ene kant raakt de kast overvol maar aan de andere kant weet ik in sneltreinvaart waar op te letten. En waar ik me aan erger.

Zo zie ik liever een bezel dan een ver doorlopend glas, is op mijn pols L2L maat én vorm van de lugs erg belangrijk. Belangrijker dan diameter van de kast (ik heb mooi vallende 43mm en te grote 40mm)
Hoogte is voor mij ook een enorme afknapper.

Dus ik kom er wel uit, wil uiteindelijk eindigen met een kleine collectie van ongeveer 5 stuks (waaronder een papieren wijzerplaat Japanner).

3 likes

Juist, die dus. Maar daarnaast ben ik gecharmeerd geraakt van de techniek van Citizen, vind ik een klok waar ik verder geen omkijken naar heb (zomer/wintertijd???) wel erg fijn. Zodoende. Ik verwacht echter in de nabije toekomst wel een besluit te nemen. We gaan het zien.

2 likes

simpel, kroon in pos 1 en enkel de uurwijzer verplaatst zich
het geen radio controled :slightly_smiling_face:

2 likes

Ja absoluut, daar heb ik de Citizen Red Arrows World Timer voor. Met Eco Drive en Radio Controlled eentje waar ik van alles mee kan doen, behalve de tijd goed zetten.
Tijdens een rondreis door Amerika was dit echt een waanzinnig handig horloge. In de bezel staan de tijdzones waar je de correcte tijdzone kan kiezen. Als witch craft ging het hele theater van wijzers dan de juiste kant op.

1 like

21 likes

incoming als het goed gaat

40 likes

Zeer mooi!

1 like

Gaaf :ok_hand:

1 like

Mooi hoor !

1 like

ben erg benieuwd naar de kleur en de structuur van de wijzerplaat

26 likes

Die gaat echt niet teleurstellen.
Anders, laat maar weten :wink:

1 like

je bent de derde op de DIBS lijst :sweat_smile:

3 likes

26 likes

:joy::joy:

27 likes

stiekem vind ik het “Chronomaster” op de wijzerplaat mooier dan die Dodo op de nieuwe Chronomasters

4 likes

27 likes

Dibs.

Edit, 4e. Laat maar. :face_holding_back_tears::rofl:

1 like