stemmen ga ik niet doen om de eenvoudige reden dat ik een citizen liefhebber ben en geen seiko bezit,
dus vergelijken kan ik niet maar als ik sommigen seiko’s zie langskomen op het HF moet ik wel bekennen dat ook zij mooie exemplaren hebben.
dus is het enkel aan jou om daar over te beslissen, ben je een door en door seiko liefhebber zoals ik een citizen liefhebber ben dan is de keuze snel gemaakt, maar maakt het jouw niet veel uit en kijk je enkel naar de lay-out dan… ![]()
Ik heb geen ervaring met GS, maar het The Citizen titanium is geweldig. Nog nooit te donker gevonden.
Dan is mijn advies helder: verkopen. Een horloge in deze prijsklasse moet perfect zijn. In ieder geval voor mij.
Wat moet de Citizen op de titanium band kosten?
De Citizen heeft die Duratect platinum coating, daarom blijft het altijd zo prachtig helder. Nu ik dat in het echt heb gezien werd ik dan ook op slag verliefd.
De Citizen zal denk ik rond de 3500 komen inclusief band. Citizen vraagt 800 voor enkel de band ![]()
Idem. Ik begrijp de twijfel maar deze keuze lijkt me alleen te maken als je beide horloges een keer naast elkaar kunt vergelijken.
Ikzelf heb “de groene” gekocht vanaf een plaatje, en dat beviel uitstekend, maar het is voor mij de eerste luxury watch en geen idee hoe het zich verhoudt met een GS.
Ik zou zeggen slaap er nog een paar nachtjes over als je het nog niet 100% zeker weet.
Ik ontvang eind april / begin mei deze versie:
Wordt uiteraard uitgebreid getoond hier. Is dat voor jou een optie? Is geen 3500…
Hoewel ik die ook erg mooi vind, is de kast me iets te sportief en maakt de 38mm kast van de AQ4100 met toch een stuk blijer. Had er al wel naar gekeken inderdaad!
Dit is precies wat ik van de 415 vond en waardoor het sowieso de 413 moest worden! Geen moment spijt ![]()
Ook een prachtig ding! Alleen vind ik die weer iets saais hebben door de 3 wijzers met dezelfde kleur…
Het is ook nooit goed ![]()
Aah ja, ik had al wel met een japans mannetje een overeenstemming over de prijs, maar wie weet moet die inmiddels ook meer vragen
Schitterend horloge. Welke referentie is dit als ik vragen mag?
Thanks!
Dit is de AQ4091-56M
Wilde ook net vragen welke dit is.
Oh man, kunnen we de tijd even vooruitspoelen. Wil 'echte 'foto’s zien
(en jij 'm om je pols
)
Thnx. Was even in de veronderstelling dat dit een andere variant was in grijsblauw, maar dat ligt aan de render (of mijn ogen). Ben ook benieuwd naar de irl fotos en met name in hoeverre de kleur vd washi matcht met de chapter ring.
Dit is dus geverfde washi.
Het leuke is dat deze washi Indigo geverft is. In tegenstelling tot de groene en blauwe seizoens versies die een witte washi plaat hebben met een gekleurde plaat er boven.
Dit zijn beide dus “gewoon” wit papieren platen. Waarbij er één een gekleurd plaatje er boven op heeft liggen.
Boem!![]()
Zo hé. Wàt een ruwe overgang van die romige mellow tantra zen meditatie wellness hydrotheraphie relaxation sleepy rebirthing sfeer klabam! Horloge! ![]()
Wat zijn de verwachtingen van het effect van zonlicht 0p een geverfde dial? Zal deze verbleken of kleurvast blijven ? .
Ben ook wel benieuwd welke kleuren ze nog meer zullen uitbrengen met deze techniek.
Serieus???
Zal heus wel ooit verbleken maar als je je daar voor nu zorgen om maakt is het een productiefout.
Onder twee lagen saffier, vakkundig gekleurd en niet afgeraffeld, door een horlogehuis uit het land waar alles om kwaliteit en vakmanschap draait? Ja daar zou ik me niet heel veel zorgen om maken.