Laat je youngtimer (15-30 jaar oud) zien!

Eigenlijk vind ik hem zo leuker dan mijn mint 009j… :ok_hand:t3:

1 like

Mooi, loopt hij in ieder geval wel een stuk beter op tijd. Ik moet altijd weer wennen als ik mijn SKX013 weer draag na wat dagen/weken Gene Kranz bijvoorbeeld :wink:

1 like

2 likes

Nog steeds actief in gebruik :wink:

6 likes

8 likes

Blauwe dail klapt er wel uit met deze shot
:scream:

1 like

11 likes

8 likes

4 likes

25 jaar geleden vond ik m prachtig.
Verandering van smaak,maakt dat ik m bijna niet meer draag.

4 likes

Alweer vintage volgens sommigen, maar ik vind dit een typische youngtimer inderdaad. Gaaf toch!?

Is deze ook 47mm?

1 like

44 mm, het is jaren mn enige horloge geweest,zit perfect.
Zit sinds een aantal jaar in “de” hobby ,en de smaak is dusdanig veranderd dat hij bijna geen draagtijd meer krijgt.

1 like

Wel leuk om te bewaren. Ik heb juist een Diesel gekocht afgelopen jaar, omdat ik de ontwerper (Emmanuel Gueit) op Insta erover zag posten, nadat ik al een tijdje nieuwsgierig was welke (volledig) van zijn hand kwam.

Dezelfde look & feel heeft de jouwe ook.

1 like

Dat ga ik even opzoeken en bekijken,dank voor de tip.
Heb me nooit zo verdiept in Diesel/dit horloge.
Zal mezelf eens wat bij spijkeren.

1 like

In 2000 ontwierp Emmanuel Gueit het eerste Diesel TV-screen horloge dat onder zijn naam wordt genoemd (en door hemzelf is bevestigd). Gueit was op dat moment actief binnen Fossil en werkte aan de ontwikkeling van Diesel als horlogemerk (door Fossil). Zijn opdracht was fundamenteel anders dan bij haute horlogerie: hij moest een uitgesproken, herkenbaar ontwerp maken dat op grote schaal en tegen een zeer beperkte consumentenprijs in serie geproduceerd kon worden. Met zijn eerste ontwerp zette hij de designtaal neer voor zijn nieuwe Diesel ontwerpteam.

1 like

Heel leuk om te lezen,dank je wel.
Ik duik er vandaag even in.thx

1 like

@Cav heb inmiddels ook een oude na uit '25 van je gelezen…mooie diesel ook.

1 like

Deze is volgens mij zo’n 20 jaar oud.

En deze mag zich in een 18 of 19 jarig bestaan verheugen.

9 likes

22 jaar oud
Hij gaat dit jaar nog voor een servicebeurt .
Ik twijfel alleen nog als ik de kast opnieuw moet laten opmaken of laten.
Wat zullen jullie doen?

3 likes

Als er geen diepe krassen in zitten of het er als “schade” uitziet zou ik het niet doen. Gebruikssporen zijn prima bij horloges van deze leeftijd.

Leuk dat hij als 22 jaar is, goed tijdloos ontwerp natuurlijk :clap:

1 like