Laat jouw Keramische horloge zien!

Het lijkt erop dat steeds meer “grote merken” keramische kasten produceren. Zelf totaal geen ervaring mee, maar de krasvaste en lichte eigenschappen spreken me wel aan. Ik ben benieuwd wat de HF-leden zelf keramische horloges om de pols hebben hangen.

Deze zou ik weleens willen hebben…

even geleend van Google

4 likes

Deze komt er weleens

8 likes

17 likes

Ja dit is fan-tas-tisch!!

1 like

2 likes

Mijn 2 Certina Diamasters. Is het keramisch?
Ik twijfel. Tungsten staal is niet hetzelfde als keramisch… maar ik zet ze hier toch even neer …

7 likes

Wolfraam Carbide, wel hard en bros en zo.

Volgens Wikipedia wel.

1 like

Probleem dat ik heb met keramisch is dat ik niet uit kan staan dat er vaak zoveel onbekent is. Bij staal heb je legeringen waar best veel over te vinden is maar door de hoeveelheid mogelijkheden en geheimzinigheid van merken is dat bij keramiek maar beperkt.

Er zijn heel veel verschillende keramische materialen, dat maakt het soms lastig om door de bomen het bos te zien. Wat het vaakste gebruikt wordt is zirkoniumoxide, wat je elke kleur kunt maken. Omega, Longines, IWC en Zenith gebruiken dit (en waarschijnlijk nog meer merken). Dan is er nog het onderscheid tussen een coating en massief keramisch. Met andere woorden: ik begrijp je frustratie.

1 like

:cowboy_hat_face:

2 likes

Toch maar eens gaan dragen denk ik :sweat_smile:

6 likes

Eén twee drie vier, komt er nog wat van! :grin:

1 like

Moet het de hele kast zijn of zijn zichtbepalende delen ook goed?

In dat laatste geval, slagvast zirkonia keramiek.

Ik kijk ff wat er op de telefoon staat, ik heb veel wolfraam carbide horloges. (Zitten een paar dubbele tussen, sorry, ik heb nog meer maar die kan ik zogauw niet op de telefoon vinden)

4 likes

Keramische wijzerplaat en Lunette

Mooi al die Rado’s. Zelf draag ik met veel plezier mijn Sintra en Diastar, beide keramisch en zeer kras bestendig.

2 likes

Het allereerste full ceramic horloge ooit.
Deze zit nu bijna 25 jaar in mijn collectie

7 likes

2x Tissot PR1500 met titaniumcarbide kast:

3 likes

Nog een paar gevonden. (Nou ja, veel verschillende hoeken)

5 likes

Blijft toch een iconisch horloge he?