Laat 'm zien: je 6105

Ik vroeg me af hoeveel 6105 Seiko’s er hier nu eigenlijk zijn. Bij een eerdere post bleek het een redelijk veelvoorkomend horloge op Horlogeforum.nl. Dus vandaar deze post: laat je 6105('s) zien!

Hierbij mijn 6105’s. Beide 8110, waarvan de rechter binnenkort naar Richard gaat voor een harttransplantatie. Er zit namelijk nu een 6309 uurwerk in, maar ik heb een 6105B gevonden bij Dr Seiko in de VS en die gisteren binnengekregen. Ik twijfel nog of ik de bezelinlay wil veranderen. Deze zat er in toen ik 'm kocht maar het hoort natuurlijk niet. Maar ik vind het eigenlijk wel leuk staan, zeker in combinatie met dat biohazard logo. Purist zijn is soms moeilijk.

ik heb er geen, maar vind ze wel erg mooi,maar wat te duur voor mijn portemonnnee en andere wensen zoals een bullhead, maar ik hou het in de gaten natuurlijk.
leuk dat deze post begint, ben ook benieuwd naar de bezitters van zon mooi klassieker.

momenteel heb ik een originele 6309-729A pepsi, een mooie 7002-7000 die te koop staat nu en een 6309-7040 is onderweg, ik zag toevallig dat jij dergelijke modellen te koop heb gezet gisteren. ik hoop dat de mijne mooi genoeg is, ik laat hem wel zien als die er is.

Deze,

jammer genoeg met een 6309 uurwerk.
de 6105 met een 8110 zijn mij nog te duur, en goedkoper zullen ze niet worden vrees ik.

gr Ron

Deze: 6105-8110 mei 1974 (met hackfuntie)

Nr 1 aan de linkerkant

Groet,
Werner

:frowning: heb ik nog steeds spijt van…

Mooi hoor(tu)

gr Ron

robbie409 Schreef:

:frowning: heb ik nog steeds spijt van…

Hoeft niet Rob,
Hij heeft het hier erg naar zijn zin met zijn Seiko familie! :slight_smile:

Groet,
Werner

Nou deze twee en er is een derde in aantocht. Maar dat is een heel verhaal dat ik hier zal melden als 'ie ‘toonbaar’ is.

Menno

oei oei oei,
dit is niet goed voor me, stop aub met het tonen van deze prachtklokken!
anders raak ik besmet met het 6105 virus…

Je moet jezelf er gewoon aan overgeven. Ik heb het idee dat die hele 6105-hype een beetje overgaat: de hele dure staan langer te koop en er komt best veel commentaar los over de ‘mishandelde’ exemplaren die voor (te) veel geld worden aangeboden.

Menno

Ik hoop dat de prijzen wat gaan zakken,zodat een 6105 naast m’n 6309 komt te liggen;)
Vind ze erg gaaf, vooral met een oude licht gerafelde nato aan de kast.(zucht)

gr Ron

Tegenwoordig aan een tropic style. Het wordt tijd voor een recente foto dus:

Die ziet er goed uit Paul. (tu)
Uit welk jaar?

Groet,
Werner

Uit mei 1976.

Dat ben ik met Menno eens. En als je goed zoekt heb je voor een redelijke prijs (onder de 300 euro) al een redelijk exemplaar waar je dan misschien nog wel wat aan moet laten doen. Ik heb laatst een veiling gemist (vergeten) die voor iets meer dan 100 euro afliep. Het horloge liep niet, hoewel het uurwerk kompleet was en het glas was erg ernstig gekrast. Maar als je dat ding naar Richard had gebracht, nieuw glaasje er op en een goede revisie van het uurwerk, misschien hier en daar een onderdeeltje vervangen, dan had je voor een prima prijs een prima 6105.

Is dat niet een hele 6309 met alleen een plaat en wijzers van een 6105? :sunglasses:

edit Henrik:

Is dat niet een hele 6309 met alleen een plaat en wijzers van een 6105?

Ja Henrik dat klopt.
Een 6309 met de dial en wijzers van de 6105.
Vind het een leuk horloge voor weinig en hij loopt perfect en ziet er eigenlijk nieuw uit.
Voor € 60 incl verzending toch een leuke score toch?

gr Ron

Nou!

2 likes