Ik kwam gisteren m’n Junghans Olympic (1972) tegen. Wat is dat toch een mooi horloge! En dit horloge is ook een erg goed voorbeeld hoe belangrijk de juiste horlogeband is. De Hirsch Liberty aan deze Bullhead is de afgelopen twee jaar nog wat donkerder geworden en staat nu nog mooier. En omdat ik een excuus zocht om de foto’s weer eens te plaatsen, de vraag:
Dat is een erg flexibele originele fishbone.
Ja deze heeft behoorlijk wat ruimte.
En om de Bullhead te behoeden voor een ongeval wordt die aan dit gedragen.
Mooi horloge en net als mijne nog in originele doos, en zo als hoort bij deze bouwjaar horlogeband met ongelijke uiteinden en niet “FISHBONE” zo als wordt gesuggereerd.
Voorbeeld foto / pagina
Zover als mijn informatie correct is werd de europese versie geleverd met de zogenoemde fishboneband en de Speedtimerversie welke bij mijn weten alleen beschibaar was voor de aziatische markt was voorzien van de band zoals robv256 laat zien.
Nu ik dit vermeld vraag ik mij gelijk af welke versie er beschikbaar was voor de VS?
Kijk, deze is mijne jammer genoeg verpest:? door verkeerd verleng poging ( verkeerde schakel opengewerkt ) door een horlogemaker X(X(X(.
Het is echt een in Nederland verkochte BullHead.
Als ik op google zoek naar horlogeband voor een BullHead, kom ik dit type nooit tegen wat eigenlijk raar is:S
Groet
Iwan