Jongens , ( Mannuh…) ,
Ik vind 't grandioos , dat idee van Henrik !!!
Ik loop , ( volg 't Forum ) , alweer een tijdje mee en dat ik er kennis mee op doe staat voor mij vast .
( Bijvoorbeeld , ik bied mee , op een mooie Bulova , ik stel op een gegeven moment tijdens het verloop van de veiling op Ebay voor mijzelf een max.prijs vast , ik verlies , een ander koopt het , maar ik blijk er slechts een tientje onder te zitten . Dan heb ik voor mijzelf toch het gevoel van : “” Kijk , had je die maximaal haalbare prijs toch aardig ingeschat !"“
Ik geniet ook van de vaak fraaie foto-reportages welke sommige Forumleden plaatsen . En van de reacties daarop .
Vragen roept het echter ook vaak op …
Kijk , dat Poljot Russisch is , da’s bekend .
En Miyota Japans, dat ook .
Maar Jaeger-Le-Coultre , is dat nou Frans of Zwitsers ???
En nu , tijdens deze ““draad”” , komen er al weer mooi namen voorbij .
Daarom een vraag , een verzoek , een suggestie :
Kunnen jullie het verzoek van Henrik in een dusdanige vorm gieten , dat het een fraai, alphabetisch , overzicht wordt .
Niet alleen namen , maar ook vestigingsplaatsen , jaartallen van oprichting , jaartallen van faillissement en/of sluiting .
En ““last but not least”” , veel bedrijven zijn verkocht , gesloten ,failliet gegaan en daarna onder andere namen doorgegaan.
( Bijvoorbeeld Poljot , hebben die Russen na de overwinning op Duitsland in 1945 niet vele fabrieken ontmanteld , meegenomen en in het Moederland weer opgebouwd ? En is Poljot nou niet gewoon een voortzetting van een bekend en goed Duits merk wat eenvoudigweg ““geconfisceerd”” is ? Ook in de raket-industrie , in de auto-industrie , is zo gehandeld . Kent iemand de Opel Kapitein nog ? Was dat niet sprekend een Volga ? )
Maar goed , we hebben 't over horloge’s .
Dus de gegevens die een ieder zo netjes vemeld , kan dat op een bijlage , zodat een geinteresseerde die eenvoudig kan overnemen en uitprinten ?
Met de relevante gegevens .
Heb ik nog een vraag :
Henrik praat over types , noemt nummers op …
Die zeggen mij , een leek , niets …
Ook gaat vaak het woord , de aanduiding , ““caliber”” voorbij …
Een “” Eta”" - uurwerk…
Indien 't echt veel werk is , vergeef mij mijn verzoek .
De meeste van jullie hebben huis , haard , kind en werk .
Maar 't zou wel leuk zijn …!!!
Hartelijke groet aan allen ,
Peter Peters