Laat uw Audemars Piguet zien

Hahaha en dat voor 24.000… waanzin.

1 like

Daarom liever een nieuwe voor 20.900.

Als je een oudje weg moet sturen voor service en polijsten ben je ook nog min 1500 kwijt.

2 likes

Aii, da’s niet best! Wél snel te verhelpen dit maar het zegt ook wat over de nauwkeurigheid van de service.

1 like

Welke referentie krijg je voor 20.900 euro dan?
Want ik las ook ergens iemand 16.700 typen. Eea is me nog niet helemaal duidelijk. Wel ben ik er 100% uit dat áls ik die sprong ooit maak, ik full rvs wil. Die bicolor opties zijn verleidelijk maar ik ken mezelf. Dan geef ik dus alsnog de helft uit, en het gevoel is dan altijd: net niet. Dan kun je beter vol gas geven. Dat geld vergeet je uiteindelijk. Horloge blijft.

nou, 21k euro zou ik ook niet gauw vergeten, en anders helpt mijn vrouw wel om het niet te vergeten…

3 likes

Eens.

8 likes

Dit horloge is echt all about de brushing en polishing en hoe het met het licht speelt he. Altijd weer anders fonkelend. Dat, en het unieke lijnenspel.

1 like

Het blijft een hoop geld. En echt vergeten doe je dat niet natuurlijk. Maar dat je er vrede mee hebt dat het daarheen gegaan is. En ik ben ook gestopt met het uitleggen aan mensen die de horlogehobby niet delen. Als je het niet snapt, zul je het nooit begrijpen (oid​:crazy_face:) denk ik bij hen altijd. Zeker die calvinistische na-oorlogse generatie: uitleggen is hopeloos. Meestal zeg ik iets als ‘er zijn schilderijen die in in een ochtendje namaak die het veelvoudige kosten’. Sowieso is de rationele benadering irrelevant: niemand zal betwisten dat een Casiootje van 5 tientjes even goed de tijd vertelt. Sommige objecten maken een gevoel van waardering in je los. Zoals een Royal Oak dat bij mij doet. En dat gevoel is best uitzonderlijk. Daar kun je geen prijs op plakken :slight_smile:toch nog een hele uitleg geworden, haha.

horloges lukt dan nog wel eens soms,…,ga eens over vulpennen beginnen, de mensen worden gek :nauseated_face:

1 like

41mm ref 15500

3 likes

Dan heb je meteen garantie, komende jaren geen service nodig, nieuwe solide band, pfff dan weet ik het ook wel ja.
Maar is deze leverbaar met blauwe plaat? Of is dat weer premium/ wachtlijst? Ook in 39 verkrijgbaar? Of kom je dan bij de 15202 uit…

Blauw is bijna of niet te krijgen. Prijs zal wel het zelfde zijn
En alleen evt te krijgen via boutique.

De 39mm is dan de ultra thin geen geschroefde kroon en geen seconde wijzer. Ook zijn dwze kwa list duurder. Hoe duur weet ik niet, wil deze toch niet

1 like

Een 15450 kan ook nog
Of 15300 used market
Of 14790 :sweat_smile:

3 likes

En natuurlijk de 15400

En daar zat mijn twijfel. De 15400 net iets dunner en nog automatic op de wijzerplaat.

Maar een nieuwe met 5 jaar garantie is ook top.
En die extra 0.6mm merk je niet.

6 likes

Dus als je een nieuwe wilt zonder premium,
waarmee je kunt zwemmen, dan is er alleen keus uit 36mm en 41mm? Heb ik dat goed ? (want ook ik snap geen hol van de AP modellen :grimacing:)

2 likes

Denk dat je gelijk hebt.
Of het is de 15450 37mm
Maar weet niet of je daar mee kan zwemmen. Even opgezocht en je kunt er mee zwemmen.

1 like

Used market zit gewoon 10k prijsverschil voor een blauw plaatje vs een witte plaat (15400) :sob:

Haha
Klopt. Tja dat ga ik niet doen. En daarbij vind ik de zwarte (antraciet) net zo mooi.

Mooie afwisseling met mijn DD meteoriet plaat.

Donkere en lichte kleur plaat :ok_hand:

2 likes

En AP met een meteoriet plaat zou wel top zijn trouwens!

Hoe bevalt de apro na een paar weken? Een plaatsvervanger voor de DD of hoort deze gewoon in het assortiment?

€ 16.700,- was vorig jaar voor de 15450st (37mm). Dit jaar hebben ze die maar even met € 3.000,- verhoogd naar 19.700,- (uit mijn hoofd dus kan er paar 100 naast zitten).
De ultraplatte 15202st (39mm) zonder secondewijzer en schroefkroon kost € 26.200,-
Blauwe dials kosten geen meerprijs maar zijn in 39 en 41mm alleen bij AP boutique verkrijgbaar (gepland dit jaar in Amsterdam).

3 likes