Laat ze zien die Seiko cushion cases!

Ik trap af met 6309 en 6105. Maar volgens mij zijn er heel veel modellen van Seiko met soortgelijke kasten, eens kijken hoe ver we komen.

Hier samen met Letz z’n 6309:

Hier samen met Bas z’n 6309:

gr. Roel

mooi. Vind de vorm prachtig, organisch en karaktervol. Is de vorm alleen voorbehouden geweest aan duikers? Zijn er ook goedkopere versies te koop want de prijzen voor 'n beetje 6105 loopt al snel de spuigaten uit?

Mooi topic Roel (tu)!
Ik doe mee.

En nog wat andere Seiko duikers :smiley:

Groet,
Werner

leuk!

maar wanneer is eigenlijk iets een cushion? ik heb nog een paar bellmatics…

Laat maar zien Stony (tu)

Dit zeggen onze internationale vrienden:

http://forums.watchuseek.com/showthread.php?p=2127982#post2127982

Gr. Roel

Hier mijn Bell-Matic:

Krabong Schreef:

Laat maar zien Stony (tu)

Dit zeggen onze internationale vrienden:

http://forums.watchuseek.com/showthread.php?p=2127
982#post2127982

Gr. Roel

tja, een cushion is dan zoiets als: “kast een stukkie groter dan outerbezel”

ik zal ze eens bij elkaar zoeken!
even geduld aub…

haastklus vanwege vakantie, sorry voor de ranzige foto’s:

Mooi spul Stony! (tu)

Groet,
Werner

– moved topic –

Leuk materiaal mannen!!! (tu)

@ MickeyMouseDiver: is de besel van je 6309 faded?

Gr. Roel

en

Cushion is engels voor (zit)kussen (niet te verwarren met een hoofdkussen of engels “pillow” die over het algemeen wat breder is dan hoog). Dus een kussenvormige kast.

Doe ik ook mee!

deze

en deze

Dit handopwindertje

Ik heb mijn beste gedaan zo slecht mogelijke foto’s te maken en achteraf realiseer ik mij dat het alleen om Seiko’s gaat (dus de Bachschmid even wegdenken) waarvan ik er dan weer twee ben vergeten… :smiley:

Ik vraag mij trouwens af of Isthmus van watchuseek niet gewoon een opschepper is die graag zijn collectie wil laten zien? Een groot deel van z’n getoonde horloges valt volgens mij niet onder cushion. Maar goed, wie kan het definitieve antwoord geven op “wat is cushion”? Als het us dat de kast breder moet zijn dan de bezel heb ik vrijwel alleen maar cushion’s.