Laat ze zien............ Horloges met Alarm

Eerste maandag van de maand, iets na twaalven. Landelijke alarmtestdag. Een gepast moment lijkt me om je horloges met een Alarmfunctie te laten zien.

Ik heb er slechts eentje in mijn collectie. Een niet alledaagse Breil met volgens de verkoper een AS-5008 uurwerk. Echter, een AS-5008 heeft behalve de datum- ook een dagaanduiding. Dus ikzelf houd het op een AS-5007 uurwerk. Ik heb hem nog niet open gehad.

Een leuke complicatie, die best wel handig kan zijn. (Voor Gerard… Ook bij het koken)

Laat hier je alarmhorloges zien. Quartz, mechanisch… maakt niet uit.

gr,
Hans Mennink

Sorry, van het weekend geen tijd gehad om bij ome Igor om de hoek (Moscow) een Poljot met alarm op te pikken. Ben 't nog wel van plan…

Ik heb een tijdje met de gedachte gespeeld om een AMVOX aan te schaffen, maar ik kon niet wennen aan de vorm van de “grote” wijzer. Lijkt teveel op een bepaald deel van de mannelijke anatomie. Is dat iemand anders ook weleens opgevallen ?

Sorry…

De “oude” Master Control memovox daarentegen is een ongelofelijk mooi horloge.

Groet
Mark

Dit is de mijne…

Ik heb deze twee, vintages natuurlijk.

2 alarmtijden, 5 verschillende deuntjes :wink:

Deze oude Meister Anker uit de `70 jaren :

Mijn vintage Sekonda:

http://img2.freeimagehosting.net/image.php?2cbbfd1f0e.jpg

Poljot.JPG
http://www.keepmyfile.com/image/389d89931992

Niet de mijne, maar wel precies de zelfde, vintage Poljot…waarschijnlijk met het zelfde uurwerk als de Sekonda van Lunesa? :smiley:

Leuk Freddy een Kirowa bij je verzameling. Grap van het verhaal is dat in mijn Poljot Basilika waarschijnlijk hetzelfde caliber zit.

Arjay

Deze dus…

In mijne zit een Poljot 2612 is eigenlijk weer een AS 1475.

Now we´re talking! Echt mooi.

deze :

gr
klaas

Prachtig horloge Klaas!

Ik sluit me aan bij lunesa

Ik heb het idee dat dit voor mij een leuk draadje word !,…steek ik weer iets op,…mooie horloges!

Ben benieuwd of er een Lanco-Fon opduikt. Wie?

mijn oude Festina 6599, die alweer een jaar stil staat (dus rinkelen doet hij niet meer :wink: )

hier twee exemplaren uit mijn “projekten-doos”, deze moeten ooit nog eens gerepareerd/opgeknapt worden; hopelijk tellen deze ook :smiley:
Beide zijn uitgerust met een AS1475 uurwerkje, de Calvan zelfs een fraai (nou ja, dat moet 't weer worden) rood verguld exemplaar.
De Benrus heeft een dubbele bodem, voor een betere klank van de wek-toon; dit is heel bijzonder, want dit principe was door Vulcain voor zijn Cricket gepatenteerd, waardoor eigenlijk geen andere fabrikant dit kon toepassen!!

Groet,

wat een nachtmerrie; maar ik slaap inmiddels al weer een stuk beter hoor… :smiley: :smiley:

Groet,