Nu we het met zo’n grote regelmaat over een-wijzerhorloges (Einzeigers) hebben, was ik benieuwd naar wat we hier op het forum allemaal aan Einzeigers hebben. En dan niet oude horloges waarvan de minutenwijzer afgevallen is, maar horloges waarbij het slechts hebben van 1 wijzer ook echt de bedoeling is. Dus… laat ze zien, je Einzeigers!
Ik heb er twee, beide van MeisterSinger. De blauwe Pangaea waarop ik vorig jaar op Baselworld verliefd werd en nu nog steeds ben. Die prachtige blauwe wijzerplaat met het fraaie contrast met wijzers en indexen en de vorm van de kast… hmmm! En de Horlogeforum.nl (was toen nog het horloge.pagina.nl prikbord trouwens!) Limited Edition 2004 is ook nog steeds een van mijn favorieten onder de Limiteds. 30 stuks met de kroon links - het bleek zo’n goed idee dat het onder de noemer NL Limited nog steeds elk jaar wordt herhaald. En terecht.
Grappig dat je nu met dit topic komt. Afgelopen week is mijn 1Z binnengekomen. Was al een paar jaar op zoek naar een MS met “1Z” en niet “No1” op de wijzerplaat, daarnaast moest het persé de AM 301 zijn (43mm, zilverwitte wijzerplaat). Onlangs werd er ééntje op eBay.de aangeboden, maar zoals zo vaak, niet buiten Duitsland versturen. Na een paar mailtjes heen en weer toch deze kant op willen sturen en ook nog het juiste bedrag weten te bieden:) Ik was nog niet in de gelegenheid wat fatsoenlijke foto’s te maken maar hier is 'ie dan:D
Ik vind van MeisterSinger de gekleurde wijzerplaten ook heel erg mooi. Ze hebben ook nog een leisteen grijze wijzerplaat die ook erg mooi is, maar die zie je zelden. Ik zou ze trouwens willen adviseren eens een donkergroene plaat te proberen…
Ik vind van MeisterSinger de gekleurde
wijzerplaten ook heel erg mooi. Ze hebben ook nog
een leisteen grijze wijzerplaat die ook erg mooi
is, maar die zie je zelden. Ik zou ze trouwens
willen adviseren eens een donkergroene plaat te
proberen…