Laat ze zien: je Fancy Lugs....!

Nee, dit is geen vieze praat! Fancy Lugs zijn bandaanzetten met een bijzondere vorm. Je hebt ze in alle vormen en maten, modern en vintage, vandaar dat ik de post hier start. Ik ben erg benieuwd wat voor Fancy Lugs er in jullie collecties verstopt zitten :slight_smile:

Mijn horloge met de meest fancy lugs is deze ā€œFrankā€. Een horloge van Mathey Tissot, speciaal gemaakt voor Frank Sinatra.

I wish :smiley: Maar vast speciaal gemaakt voor een Frank. De kast en ā€œlugsā€ zijn 14k goud zodat slijtage, waar dit soort lugs natuurlijk eerder last van hebben, niet zo zichbaar is.

De mijne zijn niet zo ā€œfancyā€, maar deze twee exemplaren springen na een vluchtige blik toch uit het doordeweekse:

De fraai gefreesde stalen lugs van deze Technos:

En de ā€œmono-lugā€ van dit oude ā€œdesignā€ dameshorloge:

MVG,

Chris.

Deze zijn ook erg apart. Er is geen leren band op te krijgen. De gouden schakel in de lug dient te worden verwijderd. Er is een leren band voor dit model waar de gouden schakel aan de leren band zit. De band is blauw. Ik zoek al een hele tijd naar zo een band. Als iemand er een plaatje van weet of nog beter een koopadres zou ik heel blij zijn.

ik heb weinig toe te voegenā€¦wel een leuk topic

De Russische Ural.
Met messing of aluminium kast.
Uurwerk is een gemodificeerde Molnia met centrale secondewijzer.
Groet Chris

deze vind ik ook erg fraaiā€¦

Nou en of, erg stoer!

Gaaf ding welk type is dit?

Dit is een Citizen Promaster Blue Eagle Automatic
Ref:CT005
Alleen geleverd in aziƫ.

Orginele band is (nog)niet in mijn bezitā€¦hoop hem binnen 6 weken in bezit te hebben ( mat staal). Anders bestel ik een zandstraal watchadoo bij Rob.

Twee ouwe chronoā€™s:

Links een Landeron 39 chrono met ā€œswivel lugsā€, scharnierende bandaanzetten op een RVS kast; rechts een Landeron 51 chrono met ā€œfancy lugsā€ en een ā€œcoin edgeā€ kast.

Groet,
Paul

Ik ga mijn horloges ineens anders bekijken. De Jazzmaster heeft ook fraaie lugs. Mooie Art Nouveau lijnenā€¦


Mooie fotoā€™s dreski(tu). Mijn horloges hebben geen ā€˜fancyā€™ maar gewone lugs:(, maar dat zal me bij mā€™n Subje toch wel een heel klein beetje worst zijn:)