In de serie “laat ze zien” dit keer een post vanuit eigen interesse (is meestal zo :D), mijn nieuwste verzamelwoede zijn vintage duikers. Dus laten we elkaar de ogen uitsteken met onze mooiste (van voor 1991) vintage duikers!
Mijn Topaz 200 (toenmalige uitgave van Sicura) werd oorspronkelijk geleverd in een met water gevulde verpakking is mij verteld door medeforumlid Arjay: “om te bewijzen dat ie waterdicht was, werd hij op gestuurd in een gesloten doorzichtige koker gevuld met water!!”
Ik heb er een paar van Seiko en Vostok. Deze staan ook op het forum.
Ik ben onder de indruk van jullie klokjes. Toch weer anders, dan wat gemiddeld je voorbij ziet komen.
Binnenkort komt mijn enige vintage duiker binnen. Het is een LePhare met een prachtige lollipop secondewijzer.
Schat hem eind jaren 50, het tritium is echt bruin maar wel mooi egaal. Als ik straks achter een echte pc zit zal ik wel even een foto posten
“Als je in bad zit, wat heb je dan eigenlijk echt nodig als je met je hoofd onder water zit”, moeten de russen gedacht hebben. “De tijd, om te zien of de Wodka al koud is, meer niet”.
Russische onverslijtbare eenvoud, voor iedereen binnen handbereik.
2 exemplaren in nieuwstaat, maar van eind jaren’80.
Kom ik toch met mijn Seiko midsize aan, waarvan een paar eigenbouw.
4205 met 38mm
De volgende klokjes zijn voor de lol zelf in elkaar gezet, maar hebben allen nieuwe uurwerken, pakkingen etc. en afgetest. Deze zijn minimaal tot 200 meter waterwerend.
7S26-0030 midsize 38 mm
7S26-0010 met 7S36 uurwerk
Poljot Red October Chrono. 300 meter waterwerend
Natuurlijk moet er dan de " normale" automatic met handopwind functie ook er bij. Ook 300 meter diver