Laatste aanwinst: een Zenith!

Mijn laatste aanwinst!

https://lh3.googleusercontent.com/-4hEPzSU-l0A/T6FlIhjrw-I/AAAAAAAAAic/8vvobqaEHKE/w712-h389-k/zenith.jpg

Het uurwerk is waarschijnlijk een 2532C of een 2542C. Krijg helaas de kast niet open, het deksel is nogal stevig aangedraaid.

Groet,

Chris

Mooi horloge(tu) gefeliciteerd met de aanwinst!

Ik heb de URL van jouw horloge even tussen tags gezet, dan kan iedereen het makkelijk bekijken:

Mooie Zenith. :}
Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

I.d.d., een fraaie aanwinst.
Veel plezier ermee geweest!!!

Hey dat is een leuke Zenith zeg , is de wijzerplaat opnieuw opgemaakt of zie ik dat verkeerd?
Automaatje?

Het is een handopwinder en de wijzerplaat is origineel. Het horloge verkeert in zijn algemeenheid in zeer goede staat. 1 kleine beschadiging op de rand van de kast, dat is alles. Ik krijg alleen de kast niet open…

Chris

gekkehuus Schreef:

Hey dat is een leuke Zenith zeg , is de
wijzerplaat opnieuw opgemaakt of zie ik dat
verkeerd?
Automaatje?

Mooi hoor, gefeliciteerd!

Mooi! Veel plezier van deze aanwinst!

gr, HjR

Gaaf horloge (tu) Veel plezier ervan!

Dat is wel een hele mooie (tu), veel plezier met deze aanwinst.

Mvrgr, Andre

Ok , die heeft de tand des tijds netjes doorstaan dan zeg ,en tsja een krasje of deukje moet ook mogen vind ik.

Is het geen gewone schroefdeksel dan?

Het horloge is volgens mij nauwelijks gedragen. Volgens de vorige eigenaar is alleen het glaasje vervangen bij een servicebeurt, 2 jaar geleden.

Het is een gewone schroefdeksel, maar zo vast gedraaid dat ik het met mijn niet professionele gereedschap niet open krijg. Te veel kracht durf ik overigens niet te zetten, want door schade en en schande wijs geworden, weet ik dat als je uitschiet er een lelijke kras op het deksel zit.

gekkehuus Schreef:

Ok , die heeft de tand des tijds netjes doorstaan
dan zeg ,en tsja een krasje of deukje moet ook
mogen vind ik.

Is het geen gewone schroefdeksel dan?

Gelijk heb je , gewoon dicht laten zitten dan !

Is dit niet dezelfde?
Met een plaatje van het uurwerk.
Groet
Martin

Hè, die had ik nog niet gezien. Bijna dezelfde. Die van mij is wel van staal maar verguld. De niet vergulde stalen versie heb ik ook, maar dan zonder datum!

Dit is wel dezelfde!

http://irhomdeys.blogspot.com/2011/04/authentic-vintage-zenith-gents.html

Weet ik ook gelijk welk uurwerk er in zit.

Chris