Laatste aanwinst Seiko 5 6119-7080

Het in het topic titel genoemde horloge heb ik al enige tijd liggen,maar helaas was mijn relatief nieuwe Nikon L100 weg voor een kleine reparatie. Dus bij deze alsnog,mijn laatste aanwinst.

Deze heb ik gekregen,met de voorwaarde dat ik hem in een zo orgineel mogelijke staat netjes maak. Nu heb ik dus ook al verschillende pogingen gedaan de kast te openen met een GOEDE kast opener,maar dit wil niet lukken. Dit moet gebeuren omdat hij een onderhouds beurt nodig heeft en er een pushpin is afgebroken(zit al 15 jaar in de kast vast).Helaas kan ik zelf de pushpin niet uit de roestvaststalen kast krijgen door te boren. Dus zie topic gezocht,haha.

Verhaal achter het horloge.
Het horloge is 36 jaar door de man zelf uitgezocht samen met zijn toenmalige werkgever omdat hij 25 jaar in dienst was.Dit horloge heeft toen 460,- gulden gekost(bon en doos worden nog gezocht). De man in kwestie is de prettige gestoorde(:smiley: vader van een zeer goede vriendin van mij.

Ik ga met een mede forumlid wat oude wijzerplaten inkopen, ik zie dat de 6119-7080 een mogelijkheid is.

Zal ik die erbij doen voor je?

Mijn beste,

Altijd goed om te zien zo’n horloge met een geschiedenis. Een bewogen geschiedenis van het zich meester maken der tijd.
En met zo’n facelift welke Rob in petto heeft, blijft deze Seiko geschiedenis schrijven!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Hoi Rob:

Wat ik zo kan zien is dat de wijzerplaat van het horloge nog wel netjes is. Geen verkleuring of dergelijke. Maar wat is eventueel de prijs voor een wijzerplaat?
Heb namelijk diverse dingen nodig,zoals het glas,casing,band en afdichtrubber enz.

Gr.Andre

Ik denk iets van 25 euro.