Deze week mijn Samurai retour van Rob. Hij heeft 'm teruggebracht in de oude staat (=originele staat. ‘ontmod’ om het maar zo te zeggen).
De tweede is de North Eagle AMSI die ik eerder deze week al toonde. Het horloge met de Lemania 5100. Door de heldere, lichte tachyring oogt het horloge groter dan je zou vermoeden (39mm). En net zoals alle horloges met een Lemania 5100 is het een behoorlijk dikke klok.
Als laatste een CWC: de Cabot Watch Company. Volgens hun eigen site zijn ze hofleverancier voor het Britse leger (hoewel iedereen die je op foto’s ziet een G-Shock draagt). De eigenaar heeft er een geintje mee uitgehaald: hij heeft 'm in de oven gebakken. Zie hieronder het resultaat…
Menno
De Sammy. Hier aan een grijze Yaffle. Op aanraden van mijn vrouw die de zwart-rubberen Seiko-band niet mooi vond staan. (IK wil de Ti band sparen)
Als tweede de North Eagle AMSI. Hier aan een Hirsch Rally. Erg fijne band. De verkoper deed er ongevraagd ook nog een zandkleurige TF band bij.
Als laatste de CWC aan de standaard legergroene Nato. Lekker lange band die niet stug is!
Om het effect van de verkleurde plaat, bezel, wijzers en pip goed uit te laten komen, hier nog eentje
Die Samurai is heel mooi. Alleen jammer van die (vind ik) lelijke band. Op zo’n ding hoort gewoon een lederen band als je de TI-band wilt sparen. Een Samurai is de enige Seiko Scuba die er modieus uitziet op een lederen band:
Echter, op deze rubberen band, die ik zelf ook heb welke ook heel goed staat op een BFK, staat hij ook heel mooi:
Ik dacht dat dit wel de kleinste kast voor een Lemania 5100 zou zijn. Niet dus. Een (Nederlandse) Lemania-kenner woonachtig in Noord-Frankrijk wist moeiteloos eer rijtje kleinere horloges met Lemania 5100 te noemen. Overigens is de betreffende Nederlander geen lid van dit forum. Hij spreekt en schrijft geen Nederlands…
Voor de liefhebbers:
Paul Picot Telemark 37mm
Eberhard Champion 37mm
Revue Thommen Airspeed 38,6mm
Tutima Flieger F3 38,6mm
Fortis Official Cosmonauts Chronograph 38,8mm
Ze zouden mij te klein zijn, maar toch wel interessant om te noemen (denk ik).