Laatste horloge aankoop, alleen voor hoe lang?

Vandaag is een historische dag: ik heb voorlopig mijn laatste uurwerkje aangeschaft.

Welke? Waarom?

Deze Pulsar is mijn voorlopig laatste aankoop voor mijn verjaardag: http://www.pulsarwatches.nl/viewWatch.aspx?itemid=PG8221X1

Aankomende donderdag word ik weer een jaartje ouder, sinds een jaar of 2 zijn horloges mijn grote hobby/uitgavenpost en inmiddels heb ik een collectie waarbij het niet de vraag is of ik elke dag van de week iets om uit te kiezen heb maar zo ongeveer iedere dag van een kwartaal.

Mijn lief heeft het tijdenlang aangezien en is van mening dat inmiddels het punt is bereikt dat het MEER DAN GENOEG is.Ik heb dit jaar nog niet een enkele broek gekocht maar meer horloges om een hele garnizoen blij mee te maken.

En natuurlijk heeft ze gelijk, het is een verslaving die klokjes. Om gek van te worden. Er is zoveel moois wat ik niet kan weerstaan. Veul vuur wenagh. :+

Dus voorlopig mag ik het doen met niet minder dan 31 verschillende merken. Van natuurlijk Pontiac naar Enicar, Seiko, Vostok, Citizen, Seiko, Timex, Omega, Certina, Tissot naar nog veel meer.

Niet dat iemand medelijden hoeft te hebbben, integendeel ik heb genoeg horloges voor de rest van mijn leven.

De eerstvolgende zal hooguit volgend jaar aandienen als ik succesvol ben in mijn nieuwe werk/studie of als ik opnieuw verjaar.

Vraag me alleen af of er nog meer lui zoals ik hier rondlopen? Dat verzacht het leed een beetje.

Ga nu afkicken en genieten van wat ik heb, en dat zijn er genoeg, believe me! B)-

Tip: verkoop zo nu en dan eens een klokje dat je niet of nauwelijks draagt. Dat geeft je reden, geld en (last but not least) goodwill bij je lief om weer eens naar “iets heel speciaals” te kijken…op horlogegebied :wink:
Zo houd je je hobby spannend en je relatie intact…

Dick

ze moet niet zeuren met al dr tassen, schoenen, kettingen, ringen, jurkjes, jasjes, etc. :wink:

Hoi Pontiac,

Ik zou er niet tegen kunnen, zo veel horloges. En dan het schuldgevoel omdat het meerendeel helemaal niet meer aan de pols komt.

Tip voor e ern nieuwe uitdaging: Zet elke week 1 horloge te koop hier op het forum!

Hallo Pontiac,

Ik denk dat ik namens velen spreek; graag foto’s laten zien van al deze horloges, bijv. een link naar je fotoalbum! Alvast bedankt…

Vriendelijke groet,

Dat heb ik dus ook!!

Heb je het horloge overigens al in je bezit? Hij ziet er mooi uit! Ben benieuwd naar de foto’s!

Ik herken het ook. Hoewel ik bij lange na niet zoveel horloges heb als jij (slechts 8) merk ik dat eigenlijk de helft maar met regelmaat wordt gedragen. Er zitten dan ook een paar prulletjes bij, maar het doosje moest ook vol :). Ook ik ben er eigenlijk een beetje klaar mee. Niet met de horloges, maar wel met de continue zoektocht naar iets nieuws. Nu speelt ook mee dat wij momenteel andere financiële prioriteiten hebben hier thuis zodat het budget nog minimaler is dan voorheen. Het enige wat ik nog in mijn collectie wil op dit moment is een klokje met een oranje wijzerplaat. Als deze eenmaal binnen is, doe ik voorlopig ook niks meer op horloge gebied.
Dit neemt niet weg dat mijn interesse voor horloges nog steeds volop aanwezig is en ik ook kan genieten van alle horloge plaatjes en praatjes hier op dit gezellige forum.

Dus Pontiac, verlaat ons niet maar probeer gewoon op een wat minder actieve manier van jou en onze hobby te genieten.

Veel sterkte met het proces, het komt allemaal goed :wink:

Gr. Wouter

Ik herken dit.

Moest na mijn laatste aankoop (een Pellikaan) een contract tekenen, voorlopig geen horloges meer!:frowning:

Dat contract zwerft nog wel ergens op het horlogeforum.

Sta al 2 jaar “droog”:smiley:

NicoB)-

Wow! Klasse gedaan zeg!

Met 12 stuks ben ik er nog niet klaar mee maar ik begrijp het maar al te goed. De nieuwe aanwinst is nog niet binnen of ik kijk al weer uit naar de volgende. De wishlist wordt niet korter, een nieuw model of merk neemt de plaats in van een horloge dat net is gearriveerd. Met een scheef gezicht laat mijn vrouw het toe, in haar achterhoofd houdend dat zij al die Gucci tassen ook niet kon verantwoorden maar ze laat subtiel doorschemeren dat er ook wat spijkerbroeken en wellicht een nieuwe winterjas in de kast mogen hangen. Luxe restaurants hebben plaats gemaakt voor all you can eat, na 5 keer is er wat geld over voor een nieuw klokje. Momenteel echter een dilemma, bijgeloof dwingt mij om er nu 2 tegelijk te kopen, want wie wil er nu 13 horloges hebben, dat kan echt niet… Ach, ik ga voor 31 stuks, 3 kistjes vol en 1 om de pols, maar in een rustiger tempo dan afgelopen jaar. Om de 3 maanden een nieuwe, misschien valt het dan niet zo op.

Ik loop tegen de negentig :smiley:
Nr negentig verwacht ik volgende week binnen: Laco

Fotoooo :slight_smile:

Hoe herkenbaar, ik heb nu een stowa incoming…
Eentje uit de adventsactie van ze.

Ik ben er zelf ook klaar mee. Betrapte mezelf erop dat ik na een nieuwe aanwinst weer op jacht was naar iets nieuws. Dus kan me in het bovenstaande goed herkennen. Heb nu een erg mooie collectie en daar blijft het bij. Merkte dat ik bij weer een nieuw horloge om de pols niet meer een kick kreeg, eerder een gevoel van “weer wat nieuws”, what’s next? Ipv vooruitkijken naar iets nieuws, ga ik nu achteruit kijken en genieten van wat ik allemaal heb! Heerlijk die rust…

Ik zal tzt nog wel een draadje plaatsen met foto’s van mijn horlogecollectie.

De Pulsar zit nu nog in de verpakking maar ziet er wel goed uit hetgeen logisch is anders had ik hem niet gekocht.

Afkicken is zwaar, ik heb alweer iets leuks gezien. Misschien moet ik maar een tijdje offline… :stuck_out_tongue:

Pontiac Schreef:

Ik zal tzt nog wel een draadje plaatsen met foto’s
van mijn horlogecollectie.

De Pulsar zit nu nog in de verpakking maar ziet er
wel goed uit hetgeen logisch is anders had ik hem
niet gekocht.

Afkicken is zwaar, ik heb alweer iets leuks
gezien. Misschien moet ik maar een tijdje
offline… :stuck_out_tongue:

Ze maken 't er maar niet makkelijker op heh? Er komen telkens nieuwe leuke klokjes uit. :sunglasses:

Misschien als een soort stok achter de deur: Die Pulsar is nog niet eens geopend. En totdat die nog in verpakking zit, mag er geen enkele andere geopend worden. En als er toch nog geen andere geopend mag worden, waarom dan kopen?