laatste moment twijfel bij zoektocht

Vandaag ben ik weer op pad geweest na een mooie tip in het topic om aanbiedingen te delen.

Vol goede moed en een budget van ca. €1.500 de weg opgegaan.

Aangekomen op locatie heb ik aangegeven dat ik wat horloges kom bekijken en dat ik mij reeds heb georiënteerd op de website van deze juwelier. Dus ik heb al een paar modellen in gedachten.
Op zich niet naar een specifieke richting op zoek, dus ik wil ook niets uitsluiten.
Laten we maar beginnen met de volgende modellen, allen dressers:

  • Rado Coupole Classic Zilver 37,7 mm (R22860023)
  • Frederique Constant Classic Index Special Edition E-strap 40mm (FC-303LGR5B4)
  • Hamilton American Classic Spirit of Liberty 42mm (H42415551)
  • Tissot Gentlemen Automatic 40mm (T927.407.46.291.00)

Van deze modellen vielen de eerste twee genoemden af, simpelweg omdat ik eigenlijk nog nooit een klik met FC gehad heb (maar het, zoals eerder gezegd, toch niet uit wilde sluiten) en de Rado omdat de metalen band er toch minder bij staat, zeker in verhouding tot de aanschaf van eind vorig jaar (andere kleur).

Met de Hamilton en de Tissot op de tray, worden de volgende modellen er bij gepakt:

  • Tissot Seastar 1000 Blue 43mm (T120.407.17.041.00)
  • Tag Heuer Aquaracer 300m Black 41mm (WBD1110.BA0928)
  • Tag Heuer Aquaracer Caliber 5 Blue 41mm (WBD2112.BA0928)
  • Longines Hydroconquest Black PVD 41mm (L3.740.358.7)

De Longines viel al direct af, veel te opzichtig voor mij.
De Seastar blijft mij op zich wel bekoren. Eerder heb ik die niet gekocht omdat ik het als troostprijs zag aangezien ik diezelfde dag niet de Oris Aquis Green heb gekocht (waar ik wel zeer sterk naar neigde).
En dan de twee Aquaracers… Beiden mooi, maar toch een voorkeur voor de automaat ten opzichte van de quartz. Wel gelijk het plafond van het budget bereikt…dat is op zich geen doel… En hij is wel weer blauw…ook al blauw… Nou, dan maar even de
Tag Heuer Aquaracer Caliber 5 Black 41mm (WBD2110.BA0928)
erbij laten pakken. Want tja, niets uitsluiten.
Maar nee, de blauwe wint het daar toch van.

Dus drie opties over, tweemaal Tissot en een Tag Heuer.
Keuzes en dilemma’s alom.
De Aquaracer…tja, toch weer blauw…en ik heb al zoveel blauw… Dat geldt voor de Seastar ook, maar die is minder dominant blauw…
En die Gentlemen blijft mij toch aanspreken…met die 18k rosé gouden bezel, boven de bruine wijzerplaat, met de donkerbruine lederen band … Ja, dat moet hem toch worden!

De verkoopster ruimt de rest op, feliciteert mij met de keuze en verlaat de ruimte om de spullen er bij te halen (doos, papieren etc).
Nieuwsgierig (en ongeduldig) als ik ben loop ik weer even in de winkel rond, nog even window-shopping en ineens bekruipt mij daar een onbevredigd gevoel met de gedacht:
Toch weer een Tissot…!
Twijfel!!

Dus de vriendelijke mevrouw komt terug en maak haar mijn twijfel bekend…en bij twijfel moet ik niet doen…
Samen nog even filosiferend over dit gevoel, deze voor mij nieuwe emotie, kom ik tot de conclusie dan maar niets te kopen want anders ga ik het waarschijnlijk niet dragen en daar koop ik niet voor.
Dus zonder aankoop, met het voornemen dit gevoel nader te onderzoeken, nagaan wat ik nu echt wil (stiekem toch in gedachten al elders, bij de Aquaracer mogelijk…) en de belofte makend dat ik nog terug zal keren, de winkel uit gelopen.

Heeft iemand al eens een soortgelijke ervaring?

Natuurlijk heb ik wel eens twijfel gehad en heb ik uiteindelijk niets gekocht, maar zo laat nog, eigenlijk was ik er al uit… Heel bijzonder…

1 like

Zo te lezen is er nog geen die je het ‘wauw! gevoel’ gaf.
Misschien voor je zelf beter bepalen of je iets sportiefs zoek of juist meer richting dresser.
Wat heb je verder in je collectie, en moet het daarbij passen of wil je juist iets totaal anders? Zomaar een paar vragen voor jezelf.
Succes! :slight_smile:

1 like

De collectie is redelijk uiteenlopend, met zowel dressers als duikers. Ik ben niet top zoek naar een specifiek model maar naar iets wat mij aanspreekt, of inderdaad zoals je zegt dat 'wauw’gevoel.
Maar ook wel iets wat een aanvulling is op de collectie, het moet iets toevoegen.
En tegelijkertijd denk ik dat het ook een ‘stapje omhoog’ of vooruit moet zijn. Met reeds 4 Tissot’s in de collectie had ik dat idee toch niet echt, ondanks dat ik wel gecharmeerd was van het model.

Fotooooooo’s!

1 like

Ja, ik weet het…sorry… :see_no_evil::disappointed:

Je moet binnen komen, passen en denken pfff wat is dit toch een heerlijk horloge!!! Deze neem ik.

Heb je die gedachte niet…lekker niks kopen en wachten op het juiste moment :smile:

1 like