Laatste vintage aanwinst

Hierbij mijn laatste aanwinst op de baai. Risico genomen door met verkoper in Thailand in zee te gaan (vooroordeel?) maar van de week het horloge binnen gekregen en op het eerste gezicht zit het goed. Ziet er fraai uit en loopt goed.

Hebben jullie ervaring met aankoop uit ‘exotische’ landen op de baai?

Cricket33 Schreef:

Hebben jullie ervaring met aankoop uit 'exotische’
landen op de baai?

Ja, heb wel eens iets uit Megico laten komen (met Fed-EX), was uitstekend!

Geinig dingetje trouwens!

Mijn beste,

Helaas heb ik geen ervaring met een aankoop uit ‘exotische’ landen op de baai.
Doch wens ik jou veel plezier met dit horloge welke de tand des tijds met verve heeft overleefd.

En voor nu: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Ik heb voornamelijk slechte ervaringen. Ik merk dat ze het niet erg vinden om een beetje een loopje met de waarheid te nemen. Als je daar iets over zegt zijn ze verder heel sportief en nemen het horloge zo terug of je mag het houden en je krijgt je geld terug.

Dit horloge zie er (imho!) niet zo goed uit want de wijzers horen er niet op en de opdruk op de plaat is nieuw, iets wat ze erg vaak doen in Azie (zie het indexstreepje op de 1 van de 12). De vraag is of het dan wel een Fortis is maar daarvoor zou je het uurwerk moeten laten zien.

Yep hier ook alleen negatief.

Heb twee keer een vintage Seiko uit de Filipijnen (ebay verkoper: thewatchworks) gekocht als zijnde recentelijk geserviced e.d. maar na een paar dagen stopte beide horloges.

Spul uit Azie is m.i. allemaal rommel wat is opgebouwd uit bijeengeraapte onderdelen.

In Thailand zit overigens ook zo’n beruchte verkoper: Sophon_l

Hoi XXof, je zou thewatchworks (Stephen Go) even een mail moeten sturen. Ik ben niet gewend dat hij niet voor rede vatbaar is.
Is een liefhebber, als wij; ik heb afgelopen zomer nog wat biertjes met hem weggewerkt (hij was in HIlversum, zijn broer woont hier).

Dophon heeft trouwens een erg negatieve naam, met name op het internationale Seiko forum.
IK heb wel eens wat bij hem gekocht, één keer goed, en één keer twijfel ik aan (mijn rally diver met champagne kleurige wijzerplaat, kan wel eens in de olie gezet zijn).
Ik blijf nu weg bij hem.

robbie409 Schreef:

Hoi XXof, je zou thewatchworks (Stephen Go) even
een mail moeten sturen. Ik ben niet gewend dat hij
niet voor rede vatbaar is.
Is een liefhebber, als wij; ik heb afgelopen zomer
nog wat biertjes met hem weggewerkt (hij was in
HIlversum, zijn broer woont hier).

Ik ken hem niet, maar kijk maar:
http://www.thewatchworks.org/node/27

Ik heb ook wel eens wat gekocht van Thewatchworks/Stephen Go en ik heb daar louter goede ervaringen mee. Zou zo weer zaken doen met 'm. (tu) Ook met Loyswatch heb ik goede ervaringen; die zit ook ergens in die contreien.

Die Fortis vind ik trouwens wel leuk, al heb ik de indruk dat de wijzerplaat is overgeschilderd. Kan dat kloppen?

Heb ik toen ook gedaan maar dat was een tijd later en ik had al positieve feedback achtergelaten. Heb nooit meer iets vernomen en heb het horloge (een helmet) inmiddels als defect verkocht voor weinig :frowning:

Ik ben genezen mbt Azië.

Ook ik heb zéér slechte ervaringen met onze Aziatische vrienden. Twee maal heb ik niets ontvangen! Daarna heb ik het nog 5 (ja, ben hardleers) keer geprobeerd bij diverse verkopers en alle 5 waren ‘crap’.

Ondanks termen als recently serviced e.d. liepen ze niet, stopten na enige tijd, onderdelen vielen eraf, enz, enz. Éen en al ellende die me geld genoeg hebben gekost om het niet meer te doen. Daarbij komt nog dat de prijzen met alle kosten erbij niet heel erg veel voordeel bieden t.o.v. Europese aanbieders.