Laco Cuxhaven in het Vizier

Voor 2020 wil ik mijn collectie aanvullen met een horloge van een merk met historie. Een witte wijzerplaat (dial) met arabic nummers. Een ander uurwerk is een welkome aanvulling naast de “automaten en quartz” dus denk aan een handopwinder. Budget voor mezelf vastgesteld rond de € 1100,-. Verder vind ik het mooi als de afleesbaarheid duidelijk is zowel overdag als s’ avonds. In m’n zoektocht kwam ik natuurlijk de Fliegers tegen welke veelal voldoen aan m’n eisen. Tot ik dus de marine uurwerken tegen kwam van onder andere Stowa en Laco. Waarbij de Laco wat meer tot me verbeelding spreekt, kwestie van smaak. Op het forum kom ik echter weinig Laco tegen, is hier een reden voor?
Alternatieven zijn natuurlijk welkom in deze topic, dus schroom niet om me, op andere gedachten te brengen. Heb foto’s bijgevoegd van de Laco Cuxhaven (geleend van de Laco site) en van mijn verzameling en m’n daily beater G-shock. De Armani en Ingersoll gaan dit jaar uit de collectie.
Laco


Collectie:

Daily Beater:

https://www.eugenevanbaal.nl/hamilton-khaki-navy-pioneer-small-second-h78465553?gclid=EAIaIQobChMIpsuj8-Go5wIVGs13Ch3fSgWdEAQYAiABEgIJ7vD_BwE

of wat goedkoper :

Ik heb deze nog gehad, mooi horloge hoor. Heerlijke wijzers, maar niks voor mij.

2 likes

Eberhard overwogen? Niet erg bekend in NL, wel historie.

1 like

@Elmar2B nee had er nog niet van gehoord. Ga er even verder in duiken. Dank voor de tip :slight_smile:

1 like

Prachtig horloge de Laco Cuxhaven , ook een prachtig merk.
Een puntje van goed bedoelde kritiek, schrijf nooit me horloge of me collectie maar mijn collectie enz.

groetjes Lenno

1 like

@lenno dank voor je schrijf tips. En hoe meer ik de cuxhaven zie hoe mooier ik hem/ haar vind.

1 like

Mooi, die Laco. En inderdaad, een merk met wortels in het verleden.

1 like

Is het nou aan mijn hoela of aan me hoela? :wink:

Ook als handwinder dacht ik…
Maar deze is wel erg mooi…

Hanhart Pioneer One

3 likes

Zit hier ook met een schuin oog naar te kijken,mooie afmetingen en lekker plat (10.7mm)is dan ook de handwinder ETA 6498.1 topgrade
Thermisch geblauwde wijzers,emaille wijzerplaat :drooling_face:
Heb je ‘m uiteindelijk aangeschaft?

2 likes

BANDANSTOSS ZU BANDANSTOSS:
49,8 mm
:flushed:
Da’s wel veel voor een horloge van 42mm doorsnede.
M’n Seiko van deze afmeting heeft een lengte van 47mm :face_with_monocle:

Je ziet op de foto’s ook de horlogebanden bij iedereen recht naar beneden gaan :grimacing: