Laco Flieger

Hallo,

Eigenlijk ben ik altijd al gek op horloges geweest. Sinds kort is mijn oog gevallen op Fliegers. Ik heb er 1 op het oog. Maar daar is nog weinig info over beschikbaar. Ik heb geprobeerd om op internet meer info te zoeken over het desbetreffende horloge.
Mijn vraag is, wat voor een type Laco Flieger dit is? Ik heb een foto van de verkoper toegevoegd. Voor ongeveer €400,- leek me dit een mooi horloge voor een goede prijs.
Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt!
Groet, Maarten!
image

Wat voor uurwerk zit erin?

1 like

Hier zit een 2824 in.

Zijn prima horloges, ik vind 400 wat aan de hoge kant echter.
Ik zou 300-350 aanhouden.

Zijn ook wat oudere modellen dus wellicht even vragen of er service geschiedenis is, als hij service heeft gehad recent is 400 misschien nog wel OK

1 like

Ook met deze datum complicatie dat uurwerk?

1 like

Is een datum zo gek op een ETA2824?

3 likes

Kon op de website van het merk geen variant met datum vinden rond die prijs. Dus dan misschien een model dat niet meer verkocht word.

2 likes

Klopt deze worden niet meer verkocht.
De goedkope lijn is nu Miyota, alleen de duurdere zijn nog ETA zover ik weet.
De duurdere zijn kwalitatief ook weer mooier als deze.
Deze valt eigenlijk een beetje tussen de Miyota en ETA varianten van nu qua kwaliteit. Prima horloge verder.

2 likes

Hier kan ik mee vooruit. Ik ben erg blij met de info. 400,- is dus een beetje te veel. Ik ga maar eens nadenken over lager bod of een andere Flieger.

Dank je wel.

Ik heb deze gehad in het verleden. Op zich niets mis mee. Ik vond het alleen nogal een saai model en deed wat gedateerd aan. Voor 400 eur kun je mooiere horloges vinden denk ik.

1 like

Heb je nog tips?

Kijk eens naar fortis. Of hamilton khaki pilot. stowa (wel iets duurder), aristo. Steinhart heeft ook wat leuke fliegers.

3 likes

Dank je wel. Ik ga verder op onderzoek. Goeie tips!