Laco Kiel.2

Beste HF vrienden! :grinning:

Wellicht hebben sommige mijn poging tot het aankopen van een mooie IWC chrono spitfire IW387901 op dit forum wel voorbij zien komen. Tot dusver helaas nog geen reacties en ben ik ook aan het rondkijken wat eventueel nog meer tot de verbeelding spreekt.

Nou kwam ik uit bij de Laco Kiel.2.WB (witte variant op staal). Het design trok direct mijn aandacht. Echter kan ik hier niets vinden op het forum over dit specifieke model. Zijn er Laco liefhebbers/bezitters die dit model wellicht toch hebben, of hebben bewonderd?

Ben erg benieuwd naar de bevindingen, tips of opmerkingen m.b.t. dit model.
Zie hieronder plaatje voor de sfeer :sunglasses:

12 likes

Kan deze voor een leuke prijs kopen, de dure variant met dubbele AR coating + Top movement decorated :grin:

1 like

Geduld, wacht en spaar voor deze

6 likes

Geld is er wel, maar geen aanbod hier. Aanbod is er wel, maar vaak €1000 boven wat ze hier doen…
ik wacht mijn beurt gewoon af, maar net wel de Laco gekocht, al is het maar voor een tijdje :sunglasses:

4 likes

Lekker bezig Boris. Benieuwd wat je van de Laco gaat vinden

1 like

Ik ook! Vind het een beetje een kruising tussen een IWC Mark XX wit en een IWC le petit prince.

Laco is voorzien van een SW500 uurwerk, de duurdere variant met decoratie. Van wat ik hier hoor zijn de Laco’s zeer veel horloge voor het geld en van duitse kwaliteit. Zodra hij binnen is, zal ik hem hier wel even delen! :sunglasses:

5 likes

Zeker doen! :beers:

1 like

Gefeliciteerd!
Ik ben benieuwd naar de foto’s :+1:

1 like

Ik vind die Laco best wel wat hebben Proficiat met de NA :ok_hand:

1 like

Aangezien ik met een scheef oog naar de Mark XX aan het kijken ben, vind ik dit een interessant merk.
Wat ik erg leuk vind is dat je het horloge behoorlijk uitgebreid zelf kan aanpassen.
Daarmee wordt het misschien minder een flipper-horloge, omdat het model niet vast ligt.

Op het forum vond ik nog het volgende topic:

Wel ben ik benieuwd naar de braceletaanzet.

Hier gaat de band al “binnen de lugs” naar beneden.

En hier lijkt de bandaanzet verder uit te steken dan de lugs.

1 like

Laco stopt uurwerken van verschillende kwaliteit in zijn horloges. De Kiel.2 lijkt een goed, degelijk uurwerk aan boord te hebben, een gemodificeerde Sellita. Dat kan doorslaggevend zijn, hoewel ik de prijs stevig vind.

Plezier met je horloge@

Klopt, deze is voorzien van de Sellita SW500 met Laco rotor. Ik heb de mijne in Duitsland gekocht (gebruikt), dus heb er zelf geen retail voor betaald. Het is uiteraard veel geld, maar je koopt wel 4+ van deze modellen voor 1 IWC chrono. Afweging is dan of je bij IWC ook 4x meer waar krijgt voor je geld, en uiteraard, of je bijna 10K wilt stukslaan voor een horloge.

Ik denk dat je met Laco een mooi en degelijk gebouwde Duitse flieger chrono in huis haalt voor een zeer competitieve prijs. Hij zal binnen nu en een aantal dagen wel arriveren, dan zal ik wat meer posten :grinning:

3 likes

De Laco is 0.8mm dunner dan de IWC. Ja, de Sellita is was ‘simpel’ vergeleken bij IWC’s uurwerk, maar in de praktijk merk je daar echt niet veel van, zo niet gewoon niks. Ook vind ik de kroon van Laco mooier. ja, de IWC heeft een mooi systeem om de band links in te korten, maar is dat 8000 euro meer waard? Ik weet het niet.

Congrats; Laco is een prima merk met veel historie. Draag de mijne graag.

1 like

Nou beste mensen, hier is de NA :grin:

5 likes