Laco: The new edition of our popular classics is strictly limited

Voor de liefhebbers:

LACO CONTINUES THE SUCCESS STORY OF THEIR TAUPE TIMEPIECES
Last year, the Laco Augsburg Taupe and Aachen Taupe sparked enthusiasm in the world of watches. With their subtle colour scheme, the two timepieces lend a completely new and surprisingly elegant look to the classic pilot watch aesthetic of the company. Due to the great demand, we now offer two more limited models in the mechanical entry level segment. With the reduced diameter of 39 millimeters each, the new Augsburg Taupe and Aachen Taupe have a no less impressive appearance than their predecessors. With this new size, Laco is following the trend of more gentle cases and responding to the request of many fans who explicitly requested a smaller format.

ONE OUT OF 200
The new edition of our popular classics is strictly limited. All serial numbers are engraved on the case back - exclusivity you can see.

Both models can be ordered online in a strict limitation of only 200 piecesy each. Delivery is scheduled for mid August 2020.


2 likes

Het oude Miyota uurwerk vind ik in zo’n horloge toch een afknapper.

2 likes

De prijs is ook aanzienlijk lager. Met beter uurwerk hebben ze geloof ik ook dan betaal je ca 800 ipv 340.

Me too.

Als een ander uurwerk het enige is wat dan verandert dan vind ik dat een flink bedrag.

Een los Sellita uurwerk kost € 180 inkoop per stuk als particulier, dat zal voor een producent vast een stukje minder zijn.
Laat er voor Laco dus een inkoop verschil tussen zitten ( Miyota vs Sellita ) van laten we zeggen € 125. Maar als consument mag ik enkel voor een uurwerk upgrade dus € 460 bij betalen :thinking:

2 likes

Kijk naar telefoons, een iphone met 65gb kost x en met 128,256 of 512 scheelt dat honderden Euronen. Maar het wezenlijke verschil in het ssd kaartje wat geplaatst wordt is niet zo groot.

Je betaald dus voor onzin

1 like

Qua historie is het nog niet eens zo gek bedacht.

1 like

Daarom koop ik ook liever een Android en schaf dan zelf wel een losse geheugenkaart aan. :facepunch:
En dat ze er wat aan willen verdienen snap ik ook nog wel, niks mis mee.
Maar vind dit toch wel een flink verschil.
Het gebruikte Miyota uurwerk heeft mij ook altijd tegen gehouden er een te kopen, hadden ze een 9015 gebruikt dan had ik daar al minder moeite mee gehad.

1 like

"Voor de liefhebbers:

LACO ZET HET SUCCESVERHAAL VAN HUN TAUPE UURWERKEN VOORT
Vorig jaar zorgden de Laco Augsburg Taupe en Aken Taupe voor enthousiasme in de horlogewereld. Met hun subtiele kleurenschema geven de twee uurwerken een compleet nieuwe en verrassend elegante look aan de klassieke pilotenhorlogeesthetiek van het bedrijf. Vanwege de grote vraag bieden we nu nog twee gelimiteerde modellen aan in het mechanische instapsegment. Met een diameter van 39 millimeter per stuk hebben de nieuwe Augsburg Taupe en Aken Taupe een niet minder indrukwekkende uitstraling dan hun voorgangers. Met deze nieuwe maat volgt Laco de trend van zachtere gevallen en reageert het op het verzoek van veel fans die expliciet om een kleiner formaat hebben gevraagd.

EEN OP DE 200
De nieuwe editie van onze populaire klassiekers is strikt beperkt. Alle serienummers zijn gegraveerd op de achterkant van de zaak - exclusiviteit die je zien.

Beide modellen kunnen online worden besteld in een strikte beperking van slechts 200 stuks per stuk. De oplevering staat gepland voor medio augustus 2020."

Even voor je door de vertaler gegooid aangezien de voertaal op het forum Nederlands is.
No thanks :sunglasses:

3 likes

Eens maar de verhouding is zoek m.i., zoals ik met het voorbeeld van de iphone aangaf.
Het werk blijft hetzelfde, het materiaal is iets duurder en de prijs gaat onevenredig omhoog.

Waarom merken dat doen snap ik niet maar het werkt prima voor ze, mensen kopen het toch.

Oké, prima :grin:

1 like

“Asked and answered” :stuck_out_tongue_winking_eye:

Voor die prijs ga ik voor een Stowa.

1 like

Dat denk ik dus ook :ok_hand:

Als merk streef je naar een bepaalde marge op de productieprijs. Als een uurwerk 100eu duurder is, dan kan dit best 400eu in de retailprijs betekenen. Kijk ook eens naar horloges die zowel in rvs als in goud worden geleverd, daar is die verhouding ook erg scheef.
Daarnaast maakt een merk ook misbruik van liefhebbers die grof geld over hebben om “het beste” te hebben en heb je ook nog framing.

1 like

Ik vind Laco wel een sympathiek merk, maar een flieger met een niet-zwarte wijzerplaat doet het niet voor mij.