Lade-vondst

Bij een grote opruiming kwam dit (oude?) zakhorloge tevoorschijn. Zo te zien heeft hij het nodige te verduren gehad; wijzerplaat beschadigd, wijzers krom…

Merkjes e.d. ontbreken. In de kast een stempel waaruit blijkt dat deze van zilver gemaakt zou moeten zijn.

Is er hier wellicht iemand die iets over dit zakhorloge zou kunnen vertellen?

5 likes

Ik denk dat je alles hebt gezegd ermee. Waarde zal zilverwaarde zijn en de rest is scrap metal.

1 like

Precies.

Kastje van 1e gehalte zilver (925/1000e).
Zakhorloges zijn niet populair, dus zilverwaarde en dat is het.

Kom er maar in @vinwat en @wbcoupe! Die kunnen denk ik meer over het uurwerk vertellen :+1:

2 likes

Frosted finish, schroevenbalans.
Weinig rubi’s, dus lage kwaliteit.

Niet veel meer dan er al gezegd is. Herken het uurwerk niet, en op het moment even geen tijd om Dr. Ranfft door te spitten :blush:

Zilverwaarde wordt overigens vaak overschat, aan de meeste zakhorloges zit voor niet meer dan 20-30 Euro zilver.

2 likes

Cylindergang uurwerk? Geen of weinig stenen, maar wel mooi geblauwde wijzers. Kan nog wel werkend gemaakt worden als er geen kapotte onderdelen in zitten.
Meestal kwestie van schoonmaken.

Wijzers en plaat behoorlijk ****ed up, dus ik zou hier zelf geen geld meer in steken. Een echt oud zakhorloge kost meestal veel meer tijd om weer echt goed te krijgen, dan de eigenaar bereid is er voor te betalen.

2 likes

Dan heb je al echt een heel zwaar zakhorloge hoor… meeste komen niet verder dan €10,-…

2 likes

Het is geen cilindergang uurwerk in ieder geval

Ankergang al of penanker?

Daar heb je gelijk in, ik denk ik ga nog aan de bovengrens zitten :blush:
Maar dan moet je inderdaad een flinke hunter hebben.

1 like

Jullie vinden allemaal wat in die laatjes.
Ik heb even gekeken maar veel verder dan een afstandsbediening en een ballpoint kom ik niet :slight_smile:

1 like

Aan het logo te zien een omega?

Lijk sterk op een omega 0.800 open face pocket watch

Ik zie het niet aan het uurwerk. Dat hoort bij een Omega gemarkeerd te zijn als Omega.

2 likes

Ik moet er ook altijd een beetje om grinniken, zeker toen dit exemplaar dus ergens achter in een laatje lag. Het gebeurt dus echt, haha.

1 like

Achterkant van de deksel lijkt inderdaad sprekend!

Aan de hand van de reacties nog even goed gekeken. Een Omega lijkt me sterk; ik zie niets wat hier op wijst? Wel zie ik nog een (serie)nummer aan de binnenkant: 2836945. Dit nummer staat zowel in de buitendeksel alsook in de binnendeksel…

1 like

Dan heb je het over 60 tot 90 gram zilver. Dat is wel een heel flink zakhorloge hoor.

1 like