Ladies

laat eens van je horen!

Naar mijn idee zitten er allemaal mannen op 't forum. Niks mis mee hoor. Het zijn toch vaak mannen met hun boy-toys.

Maar ik vroeg me af of er ook dames meedoen. Ik kan het niet altijd aan de nick-names zien.

Of zijn er heren die de horlogeverhalen van hun dame willen delen? Gaat zij bijvoorbeeld puur voor de vele steentjes, of is het eerste wat ze doet het horloge omdraaien en zet ze em tegen d’r oor?

Mijn beste,

Mijn vrouw en ik, wij delen alles met elkaar, dus ook onze horlogeverhalen. En dat is soms best spannend.::o::o::o

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

(:d(:d(:d

ja er zijn zeker ladies.
ik ben er één van.
het eerst wat ik doe als ik weer een nieuwe aanwinst heb bemachtigt is kijken en bewonderen hoe ze er uit ziet.
daarna luister ik naar hoe haar hartje zachtjes tikt :D.
ik hou zeker ook van steentjes maar heb er geen één in mijn bezit, ik vind geskeleteerde horloges erg mooi om te zien omdat je dan het uurwerk kunt bewonderen .
ik heb een monster, gekregen van mijn man voor mijn verjaardag, een paar goer’s en dan nog een paar op batterij.
ik draag mijn monster het meest.

ik reageer misschien niet vaak maar kijk bijna elke dag wel mee over de schouder van mijn man, bij jullie ook wel bekend als HS (herman)

greetz sylvia

kijk das een leuke verrassing welkom Sylvia op dit vooral mannen forum waarbij ik de stille hoop heb dat er veel meer vrouwen bij komen.

Mijn vrouw geeft er helemaal niets om, hoewel ze wel blij is met haar Invicta duiker lady (goud met pepsi bezel) die ik voor haar gezocht heb op de Baai.
Ze kijkt wel eens af en toe mee maar het zegt haar eigenlijk niets.
Zat laatst naar een foto van een Seiko monster te kijken, toen ze zei: wat is dat voor een lelijk ding?
Ik zeg: ik wil ook een monster, maar dan één die niet snurkt:D
Ze kijkt al een poos niet meer mee.
Het is wel een schat ,hoor!(tu)

gr Ron

Hoi Sylvia, fijn te horen dat er ook Nederlandse dames geinteresseerd zijn in de “magische wereld” van horloges. Wel grappig om weer bevestigd te krijgen dat het ook in is voor de ladies om stoere klokkies te dragen. Dat was voorheen voorbehouden aan mannen. Die Seiko Monster is ook 1 van mijn favorieten.

Haha Ron, wees maar blij dat je vrouwtje niet zo vaak over je “pols” mee kijkt. De man van mijn nicht baalt stiekem een beetje dat hij zijn vrouw te goed opgeleid heeft. Vroeger zag ze alleen een horloge. Nu is het “hey, wacht eens even meneertje. Je hebt een nieuw horloge gehaald! Eerst had je een Luminor om je pols en nu een Radiomir.” Ouch, daar was ie vroeger nog mee weggekomen…
:stuck_out_tongue:

Geeft niet hoor, ze is wel wat gewend.
Zolang het niet “ten koste van” gaat ,vind ze het wel oké.

gr Ron

Hier idem dito er word wel eens meegekeken maar ze begrijpt het niet voor haar is een horloge een horloge .
wat ze mooi vind ziet ze hier gelukkig nooit en das bling bling van lucardi

Ook mijn vrouw heeft niet zoveel met horloges. Wel vindt ze mijn vintage Omega Seamaster Cosmic mooi; die draagt ze dan ook geregeld, net als nog een oude Longines.

@Oscar: “Wat ze mooi vindt, ziet ze hier gelukkig nooit.” Maar wat ziet ze bij jou? Ik kan me niet herinneren ooit foto’s van jouw horloges te hebben gezien. Laat eens wat zien! X(

je hebt gelijk ik hem mijn allegaartje nog nooit gefotografeerd ooit zal het er nog wel eens van komen.
ben geen fotograaf.
enne heb er maar 8.hahahahaha.
beloof je bij deze dat ik ze binnenkort zal gaan vastleggen en ze hier laat zien.

oscar Schreef:

wat ze mooi vind ziet ze hier gelukkig nooit en
das bling bling van lucardi

Haha, hoezo “gelukkig”?
:wink:

die rommel kost niets en blijft er meer over voor mij.daarom gelukkig

Zoiets dacht is al

Hier nog een forumlid van het vrouwelijke geslacht. Ik lees bij tijd en wijlen mee. En heel af en toe post ik n bericht.

Ik vind het uiterlijk van een horloge heel belangrijk, maar ook dat het een kwalitatief goed uurwerk heeft. Helaas heb ik met al dat meelezen nog weinig op gestoken over de techniek, want ik heb nog steeds geen inhoudelijke kennis over de uurwerken zelf.
Ik heb 2 dameshorloges, 3 herenhorloges, allen quarts. Verder heb ik nog een paar oude en kapotte Swatches, en 2 kinderhorloges op zolder liggen.
Ik heb mijn man geinfecteerd met het horloge virus. Hij heeft een paar mooie quartsen en 3 automaten. Eén daarvan heb ik in permanente bruikleen.

Wens voor als ik de pot goud heb gevonden? Een eigen automaat; maanfase of skeleton of …

Laury Schreef:

Hier nog een forumlid van het vrouwelijke
geslacht. Ik lees bij tijd en wijlen mee. En heel
af en toe post ik n bericht.

Ik vind het uiterlijk van een horloge heel
belangrijk, maar ook dat het een kwalitatief goed
uurwerk heeft. Helaas heb ik met al dat meelezen
nog weinig op gestoken over de techniek, want ik
heb nog steeds geen inhoudelijke kennis over de
uurwerken zelf.
Ik heb 2 dameshorloges, 3 herenhorloges, allen
quarts. Verder heb ik nog een paar oude en kapotte
Swatches, en 2 kinderhorloges op zolder liggen.
Ik heb mijn man geinfecteerd met het horloge
virus. Hij heeft een paar mooie quartsen en 3
automaten. Eén daarvan heb ik in permanente
bruikleen.

Wens voor als ik de pot goud heb gevonden? Een
eigen automaat; maanfase of skeleton of …

Hi Laury,

leuk om te zien dat er meer dames op het forum aanwezig zijn!
:slight_smile:

Ik hoor wel vaker van dames dat ze het uiterlijk van een horloge belangrijk vinden. Vaak belangrijker dan wat erin zit. Het moet vooral mooi zijn en passen bij de rest.

Bruikleen heh… jaja, dat horen we vaker.

Enneh, gauw gaan zoeken naar die pot!:stuck_out_tongue:
Maanfase, skeleton, beetje vaag. Heb je al iets op het oog? Een soort droomhorloge voor als de staatsloterij straks valt.

marnix_moed Schreef:

Hi Laury,

leuk om te zien dat er meer dames op het forum
aanwezig zijn!

Ik hoor wel vaker van dames dat ze het uiterlijk
van een horloge belangrijk vinden. Vaak
belangrijker dan wat erin zit. Het moet vooral
mooi zijn en passen bij de rest.

Maanfase, skeleton, beetje vaag. Heb je al iets op
het oog? Een soort droomhorloge voor als de
staatsloterij straks valt.

Ik heb niet echt een naam of merk paraat m.b.t. die skeleton of maanfase. Ik heb wel eens op het punt gestaan om een horloge van een soort (Chinees?, plak-?) merk te kopen, waarbij je het uurwerk heel mooi kon zien. Het ding kostte minder dan 150,-. En de plaatselijke juwelier, enorm uurwerk/ horloge minded, gaf hoog op van de prijs kwaliteit verhouding. Uiteindelijk heb ik dat horloge om 2 redenen niet gekocht. Toch nog veel geld en de kast was erg dik en m.i. daardoor te robust voor mijn pols. De wens voor 'n skeleton heeft te maken met de facinatie voor het zien lopen van het uurwerk. Als kind liet ik de radertjes van een uurwerk draaien door er met een speld in te bewegen. De automaat die ik van mijn man ingepikt heb, hij vindt hem te saai, heeft een zicht bodem. Maar daarvan zie je niets als je hem draagt…

Enne als die pot zich ooit laat vinden is er ook nog een kans dat ik op zoek ga naar een specifieke Breitling…

Laury Schreef:

marnix_moed Schreef:

Hi Laury,

leuk om te zien dat er meer dames op het forum
aanwezig zijn!

Ik hoor wel vaker van dames dat ze het
uiterlijk
van een horloge belangrijk vinden. Vaak
belangrijker dan wat erin zit. Het moet vooral
mooi zijn en passen bij de rest.

Maanfase, skeleton, beetje vaag. Heb je al iets
op
het oog? Een soort droomhorloge voor als de
staatsloterij straks valt.

Ik heb niet echt een naam of merk paraat m.b.t.
die skeleton of maanfase. Ik heb wel eens op het
punt gestaan om een horloge van een soort
(Chinees?, plak-?) merk te kopen, waarbij je het
uurwerk heel mooi kon zien. Het ding kostte minder
dan 150,-. En de plaatselijke juwelier, enorm
uurwerk/ horloge minded, gaf hoog op van de prijs
kwaliteit verhouding. Uiteindelijk heb ik dat
horloge om 2 redenen niet gekocht. Toch nog veel
geld en de kast was erg dik en m.i. daardoor te
robust voor mijn pols. De wens voor 'n skeleton
heeft te maken met de facinatie voor het zien
lopen van het uurwerk. Als kind liet ik de
radertjes van een uurwerk draaien door er met een
speld in te bewegen. De automaat die ik van mijn
man ingepikt heb, hij vindt hem te saai, heeft een
zicht bodem. Maar daarvan zie je niets als je hem
draagt…

Enne als die pot zich ooit laat vinden is er ook
nog een kans dat ik op zoek ga naar een specifieke
Breitling…

Hahaha, alsof een Breitling niet dik is :stuck_out_tongue:

Dikke kast vind ik niet erg. Ik hou er wel van om te varieren. Zolang ik de kast maar mooi gevormd vind. En sommige kasten zijn in hun totaliteit wel hoog, maar zijn zo gevormd dat het niet meteen opvalt. Door bijvoorbeeld relief, of meerdere lagen zoals een draaibare bezel/lunette.

Ja heh, die skeleton uurwerkjes zijn wel erg fascineren om te zien werken. Ik vind ze persoonlijk van voren weer te druk. Ik wil door de dag heen gewoon de tijd aflezen. Maar als ik even tijd over heb, vind ik het wel leuk om even het uurwerkje via de achterkant te bewonderen. Effe kijken hoe alle radartjes in elkaar lopen en elkaar aansturen. Net een klein mini wereldje vind ik het.

Wanneer ik over een maandje tijd heb, ga ik een eenvoudig handopwind uurwerkje uit elkaar halen en weer in elkaar zetten. Hopelijk dat ie het daarna nog doet…

1 tip nog over Chinese uurwerkjes: vraag even na op forums over ervaringen met het merk of specifieke horloge. Sommige vallen kwalitatief juist weer tegen. Met name de quality control na assemblage. Er zitten bijvoorbeeld onderdelen niet goed in elkaar, zijn niet goed afgestemd of ingesmeerd.