Laméris

Ik post hier voor het eerst, dus als dit in “Off Topic” moet hoor ik het graag. Weet iemand of mijn vage idee juist is dat er vroeger een horloge- klokkenwinkel met de naam Laméris in de Leidsestraat in Amsterdam was? Ik bedoel niet Frides Laméris in de Nieuwe Spiegelstraat in Amsterdam. Misschien vergis ik me en is het niet zo, maar ik pieker me suf.
Veel dank.

Welkom

leidsestraat 86-88 dit vond ik er nog over op internet: Hier zat vroeger de uurwerkmaker Pieter Lameris. De zaak werd tussen 1922 en 1928 opgeheven. …

http://www.nederlandstegelmuseum.nl/insitu/insitu_beteg_list.php?beginpos=120&zoek=&zoekarg=%&tweedemaal=2

Hier het plaatje van de gevel:

Hartelijk dank, deze wist ik, maar ik heb in m’n kop dat er nog veel later ergens een Laméris zat.

Sorry, dan kan ik je niet helpen. In welke periode zou er volgens jou eentje hebben moeten zitten.

Wellicht toch familie van Frides? Je zou er een belletje aan kunnen wagen.

Iig succes met de speurtocht en laat het weten als je toch wijzer bent geworden. :slight_smile:

Je vage idee is juist! Op de leidsestraat 18 zat een horloge/
Klokkenwinkel lameris! De eigenaar heette Froger! Hij
Is de vader van mijn schoonvader.

Er zit ook een juwelier Lameris in Veenendaal…

Nicoletje, Thanks, ik denk dat die het was. Zo te zien op Streetview zit er nu zo’n croissanten/broodjes winkel in. Tussen Keizers- en Heren gracht.

I bought a mans lameris watch there in 1974 when i lived in amsterdam. Is it an individual dutch make or swiss etc ?? I am trying to find a repairer with the authentic parts, minute hands winders etc
any info gratefully received - erg
bedankt

Ik heb nog een zakhorloge in de originele doos met het opschrift Lameris en adres Leidsestraat 86-88 Amsterdam.