'Lamme' Duikring Tag Heuer 1500

Kort vraagje. Mijn duikring (‘bezel’) heeft geen klikjes meer en draait vrijelijk en losjes zijn rondjes. Ik vermoed dat er een veertje los zit, palletje of wat dan ook. Wil er even naar kijken. Geen idee hoe het zit bij deze TH.

Vraag: Hoe krijg ik de duikring er af? Gewoon mesje eronder, losklikken zoals bij de meeste horloges. Vervolgens er weer opleggen aandrukken en klaar of…

Dank voor de hulp/tips! :+1:

Ik denk de ‘mesje/wrikken route… maar let op het woord "denk’.
Is er geen you tube-instructie te vinden ?

1 like

Kon het zo snel niet vinden voor deze. Ik ‘denk’ dat je gelijk hebt, maar voordat ik dat ga proberen toch even checken of we hier geen ervaringen hebben. Wil de boel niet slopen.

Dank je wel voor je antwoord!

De clickspring is kapot maar je hebt er een speciaal tooltje voor nodig om de bezel eraf te halen want met mes gaat het niet lukken zonder beschadiging of vervorming van de bezel.


Hiermee kun je de bezel met een draaiende beweging eraf trekken.
Ik heb heb het gereedschap liggen dus als ik je moet helpen stuur maar een pb.

18 likes

Dat is nou eens behulpzaam. Dikke duim :ok_hand:

3 likes

Dank je wel voor je hulp en het aanbod. Super!! :+1:
Ik dacht al zoiets want met een beetje wrikken krijg ik hem zelf niet los en ik wil uiteraard niks beschadigen. Niet dus. Ik ga je later vandaag even een PB sturen.

Kijk, zoiets siert ons forum. Grote klasse.

Ik was dit al weer even vergeten, de TH lag alweer in de kast…

Omdat ik vanmorgen met André (@Horloge24) had afgesproken om mijn SMPc af te laten regelen bedacht ik me ineens, laat ik de Tag Heuer ook even meenemen. Dan kan hij de duikring er even afslopen zonder de boel te beschadigen. Dat was uiteraard voor hem een fluitje van een cent.

Zoals @Floris155 al aangaf was de palveer/clickspring kapot.

Er was een ‘staafje’ [bij gebrek aan een beter woord] afgebroken die er voor moet zorgen dat de veer niet vrijelijk zijn rondjes kan draaien (zie rood gekaderd op de foto).

André had al een nieuwe besteld, is thans onderweg en daarna opgelost. Fijn! :ok_hand:

5 likes