Lancering platform voor vintage horloges

Beste forumleden,

Na een paar maanden hard werken aan een eigen horlogeiniatief deel ik dit graag met jullie. Ik, en mijn compagnon @levuehpilihp zijn beide jonge horlogeliefhebbers die voornamelijk geïnteresseerd zijn in vintage horloges. We zijn dan ook vaak op horlogeforum (enigszins op de achtergrond) te vinden, met name in het vintage gedeelte.

Met onze (redelijk korte) tijd in de horlogewereld zijn we steeds meer in de wereld van vintage horloges gedoken, en natuurlijk vintage horloges gaan verzamelen. Horlogeforum heeft hier natuurlijk veel aan bijgedragen. Zo begon mijn liefhebberij voor vintage horloges vrij recent met deze Seiko. Dit is in twee jaar tijd uitgelopen tot een verzameling van bijna 10 vintage horloges, waaronder 3 Omega’s met als nieuwse aanschaf een prachtige Eterna, ook via dit forum. Net zoals anderen op dit forum leek het ons ontzettend leuk om meer met (vintage) horloges te doen.

De afgelopen maanden zijn we bezig geweest aan een website/platform voor alles rondom vintage horloges. Bijvoorbeeld koop & verkoop en blogs. We willen ook meer gaan doen rondom het regelen van onderhoud, het kopen & verkopen van onderdelen en het verzamelen van zoveel mogelijk kennis/artikelen over horloges. Eigenlijk alles rondom vintage horloges dus! Via de website is het dus onder andere mogelijk om vintage horloges te kopen en te verkopen. Het is overigens geen commercieel platform dus hier zijn geen kosten aan verbonden en wij verdienen hier niet aan.

Dit berichtje is dus bedoeld voor alle liefhebbers van horloges van vóór 2000. Mocht je op zoek zijn naar vintage horloges, of je vintage horloges willen verkopen, kijk gerust ook eens bij ons na je bezoek aan horlogeforum :grinning:. Als iemand kennis heeft te delen, bijvoorbeeld door blogs, is dat ook altijd welkom! Het doel van onze site is een platform voor alles rondom vintage horloges, dus ideeën en feedback worden gewaardeerd!

Ik hoop dat jullie dit net zo’n leuk initiatief vinden als ik, als je ons een bezoekje wilt brengen kan dat via www.smoothseconds.nl (dit bericht is geplaatst na overleg met het forumbeheer!).

Met vriendelijke groet, Jedde & Philip.

20 likes

Top!

We hebben meer forumleden nodig die de horlogebiznatch in gaan! Hoe meer hoe beter!

Je hebt trouwens Jur wel ff om toestemming gevraagd toch? Edit: overheen gelezen, dat heb je

Anyhow, veel plezier en succes !

2 likes

Succes!!!

@WristCandy @anon34385602 incoming…

20 likes

Succes.

1 like

Leuk, veel succes gewenst!

1 like

:joy:

Dat is niet nodig hoor, @anon34385602 heeft zelfs horloges bij ons op het platform staan :grinning:

3 likes

Weet ik! Het is ook ludiek.

Heel veel succes gewenst.
Gaat gast goedkomen :+1:

5 likes

Heel veel succes! En een leuke collectie horloges hebben jullie al.

2 likes

Mijn beste,

De toekomst behoort aan hen, die geloven in de schoonheid van hun dromen!!
Succes dan ook met jullie verdere ‘Vintage Platform’ verwezenlijking.

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

5 likes

hahaha leuk om te zien dat ik aan het begin van je horloge gekte gestaan heb met mijn Seiko Sportsmatic. Succes mannen!!!

2 likes

Ook jullie heel veel succes mannen!! Ik zit zelf niet in de vintage vijver dus dat scheelt alweer :joy::joy:

5 likes

Ja, ik kan jou de schuld geven voor een uit de hand gelopen hobby :wink:

2 likes

Dat zie je niet vaak meer !
Heel leuk.

2 likes