Beste forumleden,
Na een paar maanden hard werken aan een eigen horlogeiniatief deel ik dit graag met jullie. Ik, en mijn compagnon @levuehpilihp zijn beide jonge horlogeliefhebbers die voornamelijk geïnteresseerd zijn in vintage horloges. We zijn dan ook vaak op horlogeforum (enigszins op de achtergrond) te vinden, met name in het vintage gedeelte.
Met onze (redelijk korte) tijd in de horlogewereld zijn we steeds meer in de wereld van vintage horloges gedoken, en natuurlijk vintage horloges gaan verzamelen. Horlogeforum heeft hier natuurlijk veel aan bijgedragen. Zo begon mijn liefhebberij voor vintage horloges vrij recent met deze Seiko. Dit is in twee jaar tijd uitgelopen tot een verzameling van bijna 10 vintage horloges, waaronder 3 Omega’s met als nieuwse aanschaf een prachtige Eterna, ook via dit forum. Net zoals anderen op dit forum leek het ons ontzettend leuk om meer met (vintage) horloges te doen.
De afgelopen maanden zijn we bezig geweest aan een website/platform voor alles rondom vintage horloges. Bijvoorbeeld koop & verkoop en blogs. We willen ook meer gaan doen rondom het regelen van onderhoud, het kopen & verkopen van onderdelen en het verzamelen van zoveel mogelijk kennis/artikelen over horloges. Eigenlijk alles rondom vintage horloges dus! Via de website is het dus onder andere mogelijk om vintage horloges te kopen en te verkopen. Het is overigens geen commercieel platform dus hier zijn geen kosten aan verbonden en wij verdienen hier niet aan.
Dit berichtje is dus bedoeld voor alle liefhebbers van horloges van vóór 2000. Mocht je op zoek zijn naar vintage horloges, of je vintage horloges willen verkopen, kijk gerust ook eens bij ons na je bezoek aan horlogeforum . Als iemand kennis heeft te delen, bijvoorbeeld door blogs, is dat ook altijd welkom! Het doel van onze site is een platform voor alles rondom vintage horloges, dus ideeën en feedback worden gewaardeerd!
Ik hoop dat jullie dit net zo’n leuk initiatief vinden als ik, als je ons een bezoekje wilt brengen kan dat via www.smoothseconds.nl (dit bericht is geplaatst na overleg met het forumbeheer!).
Met vriendelijke groet, Jedde & Philip.