Landeron 51 of iets anders

Mijn nieuwste vintage aanwinst is binnen, een Olympic, door de verkoper aangegeven als jaren veertig, maar dat lijkt me stug, ik denk jaren vijftig.
Verkoper meldde me ook dat het uurwerk een Landeron 51 is, maar zeker ben ik niet,

iemand advies?

Zie je midden onderin niet L51 staan? :wink:

2 likes

Ik denk toch jaren 40, gezien het ontbreken van de schokbescherming. Inderdaad een Landeron 51 en deze kan goed een service gebruiken gezien de kompasnaald die helemaal naar de plus staat. Hoe ziet de voorkant eruit? :wink:

1 like

Thnx @RFS16V en @Vintage1982 die 51 had ik nog niet opgemerkt. Horloge even snel-snel gepoetst en zo ziet hij er nu uit:

Wat zou een beurtje en een “poetslapje” over wijzerplaat en wijzers ongeveer kosten? En zonder shockprotectie… hoe zit dat met draagbaarheid, zeker geen 7 days a week horloge hier maar zo af en toe eens onder een pak?

2 likes

Geen shockprotectie betekent dat je bij harde schokken op het horloge het risico loopt dat de tappen van de balans breken. Je moet er dus geen ruige dingen mee doen. Nu doe je dat meestal ook niet met een pak aan dus het lijkt mij niet zo’n probleem. :smile:

Mooie aanwinst overigens, veel plezier ermee!
Zo’n oude chrono staat ook zeker nog op m’n lijstje

1 like

Ziet er mooi uit! Ik zou niet teveel aan de wijzerplaat laten doen. Misschien een keertje de stofjes wegblazen. Met de draagbaarheid zit het wel goed, zoals al gezegd. Daar zijn ze speciaal voor ontworpen ;). Je moet hem alleen niet laten stuiteren op de tegels want dat kost je je balansstaf.
Ligt eraan door wie je het laat doen, maar ik denk dat je moet rekenen op 120 tot 150 euro voor een beurtje en daar komen eventuele onderdelen nog bij.

1 like

Een flink pak verschillende Landeron uurwerken vind je hier onder de L.

http://www.faszination-uhrwerk.de/w/l.html

1 like

Mooie chrono, met inderdaad een L51. Maar je moet natuurlijk wel een bandje kopen wat precies past, anders loop je het risico dat hij een keer van je pols valt.

2 likes

Yeps moet nog een ander bandje op! Denk een roodbruine croco!