Landeron 73

Ik ben op zoek naar informatie over een Landeron 73 caliber. Ik vind van alles over Landeron zoals op onderstaande site maar ook daar ontbreekt de 73.

grail-watch.com

Ze zijn o.a. te vinden in de Chrono Round van Tecnotempo zoals je op onderstaande afbeelding kan zien.

1 like

http://ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?1k&ranfft&0&2uswk&Landeron_73

Bovenstaande link gaat naar dr Ranffts info over de Landeron 73.

Zie ik het goed, dan is dat een handopgewonden chronograaf met 30 min. counter en centrale secondewijzer, cam activated.

Nou kan dat uurwerk gemodificeerd zijn, zodat er een urenteller op “6” staat, maar ik zou echt wat meer info proberen te vinden…

Heeft niks met de originele Landeron uurwerken te maken.
Gewoon een namaak ETA 7753 zo te zien

1 like

Gokje, horloge op catawiki gezien en de geboden prijs ligt nog veel lager dan de prijs op de website van de fabrikant en de schatting van de ‘expert’?

Een merk om met een boog omheen te lopen, enige wat ze doen is zogenaamd extreem hoog in prijs te zijn en dan tegen een zeer aantrekkelijke korting opeens te koop te zijn op een veiling. Dan kun je nog beter een mooie hommage uit China halen wmb…

RSW Watches en onderliggende merken idem dito.

1 like

Inderdaad op Wiki gezien ja. ik heb geen trek om 25K voor een Daytona te betalen maar vind het model op zich heel mooi dus toen ik die tecnotempo op Wiki zag dacht ik laat ik eens kijken of dat caliber nog van een beetje kwaliteit is. Ik zag dat er vorige week 1 weg was gegaan voor € 1000, dat is op zich al veel te veel geld vind ik maar als ik dan op de website van deze mannen kijk dan zie ik dat de advies verkoop prijs € 4000 is. de verhouding is wel een beetje zoek denk ik dan.

Ik zie ook nog wel eens een RSW voorbij komen op Wiki en dan ook nog met een Valjoux 7750 caliber, zou men daar ook een namaak Valjoux in stoppen dan? of bestaan er geen kopieën van?

Ik begin als beginnend horloge liefhebber ook mede door dit forum steeds beter te begrijpen dat er zich in deze handel ook excesses voordoen die redelijk in de richting gaan van misleiding door fabrikanten en dat dat dan ook gefaciliteerd wordt door diverse veiling sites.

Eerder in HF besproken:

De heren van WC eend adviseren ook jou WC eend (voor de hoofdprijs in dit geval :wink:

Ja, ook daar bestaan Chinese kopietjes van. Onder meer in gebruik in namaak daytona’s (en met extra tandwielen om de 3-6-9 indeling voor elkaar te krijgen waren die berucht omdat ze niet zo denderend waren).