Lang gezocht........Eindelijk gevonden......Nieuwe aanwinst

Enige tijd gelden heb ik een knoop doorgehakt over een horloge dat ik perse wilde hebben. Een Breitling Super Ocean met blauwe wijzerplaat. Voorzien van alle originele papieren en originele box.

Ik heb er lang naar moeten zoeken en een paar keer de boot gemist, maar vorige week was het raak en vanochtend werd hij door de post gebracht.

Een werkelijk schitterende klok, in het echt nog veel mooier dan op de foto’s. De specificaties zijn ook indrukwekkend. Automaat met ETA uurwerk, 1000 meter duikdiepte met heliumventiel (op de laatste foto te zien)

Ik ben er 200% content mee heb nu eindelijk een van mijn idealen verwezenlijkt.

Het loont toch wel de moeite om ergens de tijd voor te nemen.

Hoi Ed,

Gefeliciteerd met dit Icoon. Wederom een Breitling die ik wél heel mooi vind.

Heel veel draagplezier gewenst!

Groeten,

martin

Wauw!

Gewoon een mooie rustige Breitling zonder te veel cijfers op de plaat, goede keuze (tu)

Veel draagplezier gewenst.

Heel erg mooi Ed. Dit is mijn favoriete Breitling model. Gefeliciteerd!

nogmaals: Wow!

toen ik nog wat jonger was vond ik dit model en merk echt de heilige graal van de horloges. Nu is dat wel wat afgezwakt maar dat neemt niet weg dat ik het een echt ‘jongensdroom-horloge’ vind.

Ik wens je er ontzettend veel draagplezier mee!

Mooie klok! Niet helemaal mijn smaak (meer) maar indrukwekkende specificaties. Gefeliciteerd ermee!
Wat is nu precies de functie en de werking van zo’n helium ventiel?

Bert

Ajan,

Evenals jouw Breitling is deze ook fors, 41,5 mm excl. kroon en 14,8 mm hoog.

Maar daar hou ik wel van.

1.000 meter: gemaakt voor diepzeeduiken.
Deze horloges zijn uitgevoerd met een ‘heliumventiel’ om het helium uit de horlogekast te laten ontsnappen gedurende het verlagen van de druk in de decompressiekamer. Dit is om te voorkomen dat de horlogekast tijdens het decomprimeren explodeert.

Niet dat ik dit ooit ga doen, maar het zit er nu eenmaal op.

Ik ben nog wat ouder maar had die droom nog steeds en nu is deze dan toch werkelijkheid geworden. Ik ben er dan ook echt verguld mee.

Van harte met dit fraaie horloge, Ed.

De SO en SOP zijn zeer robuuste modellen.

Ja Ed, dat is pas een klokkie ,toch een prachtig model
Ik heb de zelfde alleen dan de Professionel(5000feet ) kan wel niet zwemmen, maar ja!
Veel draag plezier met deze Breitling.

Een Breitling fan

Jack Willen

Ik kan mij helemaal voorstellen dat jij een tevreden man bent! (tu) Mooie klok!
Hopelijk mag je nog lang genieten van zoveel moois aan je pols! :slight_smile: Het is je gegund!

Ik ben echt blij dat Breitling eindelijk eens de pluimen krijgt die het verdient: ze maken geweldig mooie horloges. Ook de Navitimers, die natuurlijk zeer “druk” overkomen, zijn desalniettemin kunstwerkjes van de esthetica.

Deze staat ook op mijn wenslijst, doch met een lichte voorkeur voor geel.

Maar deze koningsblauwe is zeker zo mooi.

Ik wens je er veel draagplezier mee, Ed !!! (tu)

Lang gezocht en gevonden.
Dat moet een enorme bevrediging geven.
Zit er een Breitlingband op en is hij zwart of blauw?
In ieder geval veel draagplezier met deze mooie rustige Breitling (tu)

Ik ben – eerlijk gezegd – in het algemeen niet zo’n Breitlinggek. Maar de SuperOcean vind ik prachtig, en ik kan er niks aan ontdekken wat ik minder vind. Een tijdje geleden had ik een collega BIJNA zover dat-ie zijn SuperOean aan mij wilde overdoen. Helaas zei-die op het laatste moment “Toch maar niet”, heeft 'm volledig laten nakijken en draagt 'm nu vol trots. Als ik 'm zie, denk ik: daar GAAT mijn horloge…

gefeliciteerd met je aanwinst!
hoop zelf ook mijn wens te vervullen,over twee maanden ben ik 25 jaar in dienst
bij mijn bedrijf en krijg ik een “bonus” en daar ga ik mee op zoek naar een
Breitling.
Aangezien ik belooft heb niet alles te besteden,is mijn budget 'beperkt’tot €900 tot €1000.
Ik hoop hiermee wat te kunnen vinden.
De modellen waar ik een prettig gevoel bij heb zijn:

de B1 zwarte wijzerplaat,

toch wel een beetje favoriet,

verder de Seawolf of de Colt automatic:

en wat ik ook een mooie uitstraling vind hebben is de Antares (zwart wijzerplaat):

dus nog even geduld voor mij.
Kortom er zijn meer Breitling liefhebbers.

nogmaals, zeer mooie aanwinst hoor!

gr Ron

Hoi Peter

De band is zwart en van Breitling, voorlopig hou ik het zou, want het is een nieuwe band. T.z.t. gaat er een bruine of blauwe croco om.

Gefeliciteerd Ed met deze Breitling. Het is een fraaie kloeke klok. Zelf vind ik Breitling vaak wel wat druk, maar de Super Ocean is een welkome uitzondering. Die met gele wijzerplaat vind ik erg mooi. Veel plezier met dit horloge(tu)

Prachtig horloge.
Alleen dat heliumverhaal is voor mij nog steeds niet duidelijk.
Ik begrijp dat het een onlastventiel is maar waar komt nu dat helium vandaan.
En wat er uit is gelaten moet dat dan boven water ook weer bijgevuld?
Kortom ik ben een leek op het gebied van watersport.