Lang gezocht maar vandaag gearriveerd

Na een lange zoektocht is vandaag een hoog op mijn wishlist staand graal horloge bezorgd, nl een UG polerouter no date.
Vooraf had ik me erg goed ingelezen want ik ben altijd bang voor een kat in de zak :wink: (linkje) http://www.polerouter.de/index-english.htm

Vorige week kwam ik 'm bij toeval tegen voor een heel mooie direct kopen prijs op eBay UK, hij stond er net een paar minuten op dus heb meteen toegeslagen en ik heb er geen spijt van kan ik zeggen nu ze om de pols ligt.

Heb geprobeerd om de dial zo goed mogelijk op de plaat te krijgen maar de foto doet haar geen recht helaas, de patina heeft zich zo mooi ontwikkeld dat het op bruin gemarmerd lijkt echt prachtig om irl. te zien.

Het uurwerkje ziet er netjes en schoon uit en het loopt fantastisch.
Het gaat om het 1e model microrotor 215-1 zie: http://www.polerouter.de/frameset-movements.htm en is denk ik van 1955-'56.

Maar goed genoeg gekletst, via de linkjes is er genoeg info voor handen :wink:
Hier een paar foto’s:

Bedankt voor het kijken!

mvg, Frans

Dat heb je goed gedaan Frans!
Vooral dat uurwerkje is zooooo mooi,
bijna misdadig om dat achter een deksel te verstoppen.
Veel genoegen met deze aanwinst.

Mijn beste,

Van harte Frans, met deze memorabele aanwinst.
Dit is dan ook geen ‘kat in de zak’ geworden,
maar een ‘kat in het bakkie’!!

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze getemde verworvenheid.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

ZEEEEER mooi Franske, en werkt ook nog goed.
Heb onlangs nog zo eentje gehad in herstelling maar onderdelen… oei oei moeilijk te vinden.

Best wel frustrerend om de prachtig bruin gemarmerde dial te schieten en het eindresultaat bevredigd niet.
Maar goed hier nog een poging:

Overigens heb ik een Hirsch Rainbow dark brown lizzard voor dit horloge besteld, had eerst bij Henrik in de winkel gekeken maar helaas geen 19mm.

@Grootmokum en Coenraad, dank voor jullie reactie!

mvg, Frans

Dank Freddy, ja onderdelen zal moeilijk zijn maar vooralsnog loopt ze uitstekend en ondertussen houd ik een evt. donor in de gaten.
Overigens dacht adhv de verkopers foto’s dat het glas ernstig beschadigd was (gelukkig lijkt het nagelnieuw) en kwam ik een klein lot tegen met originele polerouter glazen voor weinig, wat dat betreft ben ik dus al voorbereid :wink:

mvg, Frans

Freddy Schreef:

ZEEEEER mooi Franske, en werkt ook nog goed.
Heb onlangs nog zo eentje gehad in herstelling
maar onderdelen… oei oei moeilijk te vinden.

Prachtig uurwerkje. Altijd bijzonder zo’n microrotor :~

ticothijs82 Schreef:

Prachtig uurwerkje. Altijd bijzonder zo’n
microrotor :~

(tu)

Mooi als je een lange zoektocht succesvol kan afsluiten. Veel plezier ermee Frans!

:slight_smile:

Van harte gefeliciteerd, Frans!!

Een heel mooi merk, een pracht uurwerk…wat wil men nog meer??

Veel draagplezier en vooral kijkplezier…

Groet, Justin

Tropical Frans strikes again (tu)

Prachtig!

Gr. Roel

Prachtig Frans, zowel uit- als inwendig(tu)(tu)(tu)

Heel veel plezier ermee!

Mooie vangst Frans(tu)

Volgens mij is een UG zowiezo als een graal en dan nog één met een micro-rotor? Toppie hoor!!
Veel plezier met de aanwinst.

Mannen, nogmaals bedankt voor de reacties (tu)
Je zou het zo niet zeggen van de foto’s maar ze is irl. echt prachtig en ik kan er nauwelijks mijn ogen van afhouden :wink:
Inmiddels heb ik toch al aardig wat oudjes verzameld maar deze dame zit stevig in mijn persoonlijke top 3 qua aantrekkelijkheid :smiley:

mvg, Frans

Het is echt een tijdloze schoonheid:z, mijn horloge tikte ( gekte word ook genoemd ) is met deze UG begonnen.
Heeeel veeeel kijk en draaag plezier:)-D
Groet Iwan

Mooie aanwinst! Heel veel plezier ermee!