Als ik zou kunnen, zou ik het doen. Zou dan wel een Datograph kiezen. Goddelijk…
Ja! :z
mcfr Schreef:
Als je het geld kan missen en je vind het horloge
mooi, waarom niet. Als ik meer zou hebben/ kunnen
sparen zou ik ook hoger segment hebben dan nu.
+1
alleen zou deze niet hoog op mn lijstje staan. ik hou niet zo vh asymmetrische. maar tja, heb wel eerder gemerkt dat ook smaak kan veranderen.
Je moet dit soort prijzen ook gewoon in verhouding zien, niemand koopt dit als zijn eerste horloge. Daar is eerst een serie andere luxe horloges aan vooraf gegaan. Als je al twee huizen, een Aston, Ferrari en Porsche en al je kleding tailor made is en je hebt al meerdere Rolex’en dan past het allemaal wat meer in het plaatje. Ik las eens in een interview met Victor Muller (wat je ook van hem mag vinden) dat niemand ineens een Spyker koopt maar dat deze gemiddeld als vijfde auto wordt aangeschaft.
Is 50.000 euro veel te veel geld voor een horloge, ja. Maar er zijn genoeg mensen die het ervoor over hebben want anders deden ze het niet… vraag en aanbod in optima forma. Ik vind het persoonlijk waanzin, maar dat is gewoon hoe het werkt.
Daarin heb je wel gelijk…
Ik denk dat de mensen die zo´n horloge kunnen kopen, een financiele situatie hebben, die wij ons normale mensen waarschijnlijk niet kunnen voorstellen…
En waarschijnlijk denk je dan ook anders!
Maar toch, ik denk af en toe… kopen zulke mensen zulke horloges omdat ze bevallen of bevallen ze omdat ze zo verschrikkelijk duur zijn?
Moet toegeven, dat waarschijnlijk meer het geval is bij Hubot of AP als bij Lange…
Ook al had ik het geld en was ik multimiljonair, ik zou dat niet aan 1 horloge uitgeven. Dan liever meerdere Rolexen, Omega’s, Tudors etc.
Igor Schreef:
Ook al had ik het geld en was ik multimiljonair,
ik zou dat niet aan 1 horloge uitgeven. Dan liever
meerdere Rolexen, Omega’s, Tudors etc.
die heb je dan ook erbij gekocht 
gschoots Schreef:
Je moet dit soort prijzen ook gewoon in verhouding
zien, niemand koopt dit als zijn eerste horloge.
Daar is eerst een serie andere luxe horloges aan
vooraf gegaan. Als je al twee huizen, een Aston,
Ferrari en Porsche en al je kleding tailor made is
en je hebt al meerdere Rolex’en dan past het
allemaal wat meer in het plaatje. Ik las eens in
een interview met Victor Muller (wat je ook van
hem mag vinden) dat niemand ineens een Spyker
koopt maar dat deze gemiddeld als vijfde auto
wordt aangeschaft.
goed punt. tenzij t met de paplepel ingegoten wordt :+
met een beetje handigheid was het mogelijk om die half
transparante wijzerplaat naar keuze compleet doorzichtig
of totaal ondoorzichtig te maken,dat was nog eens wat geweest,
ik heb iets vergelijkbaars in een jaren 90 Lorus horloge
van een paar tientjes.
bij een dergelijk bedrag verwacht ik wel alle gemakken
het hoeft geen smartwatch te wezen maar ze hadden m.i.
voor dat geld ook een soort solar-indiglo kunnen inbouwen
zonder concessies te doen aan het mechaniek o.i.d.
Ook voor veel minder geld zou ik hem niet hoeven, absoluut niet mijn smaak.
Ik vind hem er zelfs erg goedkoop uitzien.
Tja als je nickname A.Lange is zul je er ook wel wat in de verzameling hebben…prachtige foto´s.
Mijn keus, als ik er zo veel geld voor had liggen, zou een andere Lange zijn uit Andreas´ verzameling nl. de Zeitwerk :}
Carpe tempus Schreef:
bij een dergelijk bedrag verwacht ik wel alle
gemakken
het hoeft geen smartwatch te wezen maar ze hadden
m.i.
voor dat geld ook een soort solar-indiglo kunnen
inbouwen
zonder concessies te doen aan het mechaniek o.i.d.
nooo… je wilt ook niet (tenminste dat je niet moeten willen ;)) dat patek philippe iets met rc of gps gaat doen om de nauwkeurigheid te verhogen. je zou willen dat ze n mechaniek erin zetten die geheel mechanisch de tijd via kleine slaginstrumentjes audiotorisch zou weergeven waardoor je geen indiglo nodig zou hebben.
oh waarempel… die hebben ze nog gemaakt ook :+
marnix.moed Schreef:
nooo… je wilt ook niet (tenminste dat je niet
moeten willen ;)) dat patek philippe iets met rc
of gps gaat doen om de nauwkeurigheid te verhogen.
je zou willen dat ze n mechaniek erin zetten die
geheel mechanisch de tijd via kleine
slaginstrumentjes audiotorisch zou weergeven
waardoor je geen indiglo nodig zou hebben
Ik weet niet was Ct nu precies bedoelt met zijn Indiglo techniek. Er zijn puur mechanische oplossing om een wijzerplaat te kunnen variëren tussen doorzichtig en niet, zoals een diafragma, lamellen of polarisatie. Dat weet ALS ook wel, maar dat wilden ze kennelijk niet. Hun 200 cliënten kennelijk ook niet.
Maar een ALS met Indiglo, brrr. Dat wordt vast een nachtmerrie vannacht :X
lencoth Schreef:
Ik weet niet was Ct nu precies bedoelt met zijn
Indiglo techniek. Er zijn puur mechanische
oplossing om een wijzerplaat te kunnen variëren
tussen doorzichtig en niet, zoals een diafragma,
lamellen of polarisatie. Dat weet ALS ook wel,
maar dat wilden ze kennelijk niet. Hun 200
cliënten kennelijk ook niet.Maar een ALS met Indiglo, brrr. Dat wordt vast een
nachtmerrie vannacht :X
ik vermoed toch gewoon die v timex http://en.m.wikipedia.org/wiki/Indiglo
hij bedoelt denk ik meer n combi die casio heeft v tough solar en el illuminator. alhoewel… alleen displays lichten hier op
als de wijzerplaat el illimimator moet oplichten, lijkt t me de efficientie vd solar niet ten goede te komen. ik ben die combi nog niet tegengekomen.

ze zouden de zonnecellen wel om de wijzerplaat kunnen zetten, zoals casio op mn digitale twincept protrek heeft gedaan, maar dat maalt de kast wel groter.
Kijk, als ik een horloge koop van bijvoorbeeld 5000e denk je dan niet dat iemand die moet rondkomen van een uitkering dat buitensporig veel vind?
Of als iemand met een uitkering een horloge van 500e koopt. Denk je dan niet dat de gemiddelde afrikaan dat abnormaal vind?
Alles is relatief, wat voor jou veel is, is voor ander weinig en omgekeerd…