Langere garantie argument voor aankoop?

Hallo allemaal,

ik ben nog steeds hard bezig met mijn webshopje en ook continu bezig te bedenken hoe ik het kan verbeteren. Nu bedacht ik dus het volgende:

In plaats van de standaard twee jaar fabrieksgarantie. 5 jaar garantie te geven op één bepaald merk.

Zou dit voor jullie een reden zijn om een horloge ergens te kopen?

Robbert

Toevoeging: op zowel de Quartz als de mechanische uurwerken van het merk.

voor mij zou de duur van de garantie zeker meespelen bij het beslissen van de plek van aankoop van een horloge.

mag ik vragen wat je webshop is?

Hmmm ik weet het niet hoor.

Twee jaar is al een hele tijd, zeker met horloges, want wat er na twee jaar nog tevoorschijn komt is meestal geen fabrikage fout meer, maar slijtage.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik eerder ga voor goede verhalen van andere klanten, en een verkoper die zelf kan repareren, of modden.

Wat ook een voordeel is dat je als je maar 1 merk hebt, er dan ook alle types en de onderdelen kunt bestellen.

Ik ben gek op garantie, maar dat is alleen op de uurwerken

Succes

Emuuuh Schreef:

voor mij zou de duur van de garantie zeker
meespelen bij het beslissen van de plek van
aankoop van een horloge.

mag ik vragen wat je webshop is?

Ik ben er niet op uit om reclame te maken, dus zal ik de shop naam niet vernoemen. Maar ik kan wel vertellen dat het om Certina horloges gaat. En als dat succesvol blijkt volgen andere merken snel.

Certina maakt naar mijn mening nu eenmaal kwalitatief goede horloges. Wanneer je er binnen 5 jaar een probleem mee hebt, dan heb je gewoon pech en moeten wij als verkoper dat eigenlijk oplossen.

Bovendien is het een “extra’tje” dat je de consument geeft omdat hij online een horloge besteld.

Misschien een goed argument voor enkele kopers die héél erg graag op zeker gaan. Heeft denk ik alleen zin in een duurder segment. En dan haal je je misschien een onnodig groot risico op de hals. Ook degenen voor wie de extra lange garantieperiode geen aankoopargument is, zullen er wel een beroep op kunnen doen.

Mij zou het net over de streep trekken. Ik lever liever garantie in om een scherpe prijs uit te onderhandelen.

Gr. R.

Prijs, reputaie van merk en verkoper zijn voor mij veel belangrijker dan extra garantie.

succes!

Nee, dat vind ik niet interessant en daarbij haal je je dan denk ik een hoop ellende op je hals. In 5 jaar tijd kan er een hoop met horloges gebeuren, zeker met wat minder dure merken als Certina. En is het dan fabrikage of slijtage of schade? Ga er maar aan staan.

Ikzelf heb altijd m´n twijfels als er op een horloge 5 jaar garantie gegeven wordt.

Bij een nieuw horloge openbaart een defect zich meestal snel na aankoop.
2 jaar is een gemiddelde, algemeen aanvaarde, garantieperiode voor een goed horloge. Soms 3 jaar, voor merken die (nog) niet bekend zijn.

Elk defect na deze periode zorgt alleen maar voor discussies. Als verkoper kan deze extra garantieperiode een blok aan het been worden. Ik zou daar heel voorzichtig mee zijn.

Beter is goede service,snelle en prompte reakties op klantenvragen, snelle verzending,en goede communicatie, en vanzelfsprekend goede prijzen.

Succes met de webwinkel…