Langere horlogebandjes waar te bestellen/kopen.

Beste forummers,

Afgelopen week heb ik onderstaand horloge op de vintage pagina geplaatst.

Het is een erfstuk van mijn pa.
Ik heb een probleem met horloges met een leren band, persoonlijk vind ik sommige horloges met leren banden mooier dan bv op staal.
Door mijn polsomvang (20,5 cm) echter een probleem en staat daarom niet echt mooi, en is niet comfortabel.
Zie foto van de sluiting.

Bij staal moeten standaard extra schakels worden bijbesteld maar dan is het ook wel prima.
Zelf mijn Panerai standaard leren band is eigenlijk te kort om comfortabel te zijn.
Hier de vraag, iemand die weet waar lange horlogebanden te bestellen zijn?
Alvast bedankt.

2 likes

volgens mij kun je er op zoeken bij Uhrenbandversand.de

1 like

Hier een hele categorie van lange bandjes https://www.watch-band-center.com/watchstrap-h19-Extra-Long-Straps.html

1 like

Hoi Leen,

Ik heb hetzelfde probleem. Polsomvang 20,5 tot 21 cm afhankelijk van de temperaturen. Metalen bandjes bestel ik ook meestal direct met twee tot drie extra schakels erbij. Dan gaat het meestal goed.

Lederen bandjes passen bij mij bijna nooit standaard. Een heel enkele keer ben ik positief verrast en past hij op het een na laatste gaatje. Echter 98% van de gevallen moet ik een nieuw bandje bestellen.

Ik slaag meestal bij horlogebanden.com en dan met het vertrouwde merk Hirsch. Zij hebben nog bandjes in XL. Die laatste maat past mij goed. Anders hebben ze L en die past mij meestal in het laatste- of een na laatste gaatje. Mijn regel is altijd dat het uiteinde van het bandje wel onder de eerste ‘keeper’ door moet kunnen; dan gaat het in ieder geval niet los staan.

Happel maakt ook bandjes in XL die mij passen. De lederen alligator variant. Zie Google.

Succes! :+1: :slightly_smiling_face:

1 like