Langst nog in bezit hebbende zélf nieuw aangeschafte horloge

Mijn eerste Zwitserse mechanische uurwerk, was meteen verliefd op het ontwerp, in '99 gekocht in Singapore:

3 likes

Zelf nieuw gekocht en nog in bezit? 100+ horloges verder in 12 jaar ‘hobby’:

November 2022 dus 4 maanden! :joy:

7 likes

Gekocht in december 1991, twijfelde tussen een 16610 of deze.

8 likes

Deze:

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/e/8/c/e8ce973b68923ee280bfa613386ca119d8725c68.jpeg

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/0/2/f/02f36e115c4b144e8255a8cfacdb642394e335cd.jpeg

1 like

Bij het opruimen kwam ik deze Seiko tegen. Ooit aangeschaft rond 1994 bij de kijkshop denk ik. Geen idee wat ik toen dacht :slight_smile:

Horloge is nog een zeer goeie staat en zal er eens een verse batterij in stoppen om te kijken of hij het nog doet.

5 likes

Ook hier aan het opruimen en kom deze tegen:

Echt een lelijk ding vind ik nu :slight_smile:

2 likes

image
Plaatje van internet.
In 2005 op Kreta gekocht bij officiële juwelier in Chania.
Comfortabel, stevig en jarenlang een daily. Achteraf (+/- 10 jaar later :rofl:) had ik liever geen vaste bracelet gehad… maar ja…

1 like

Mijn seamaster! Nieuw gekocht in 2018 en nogsteeds meermaals per week om de pols :slight_smile:

3 likes

Deze SKX niet zelf nieuw gekocht maar gekregen van mijn zoon.
Denk al iets van zeven jaar nu.

Draag deze alleen niet meer, het uurwerk loopt veel te langzaam maar wil met de tijd wel een nieuw uurwerk erin laten zetten en weer terug naar orgineel maken.

1 like

Ongeveer 40 jaar gekocht

2 likes

Gekocht in 1984 voor mijn verjaardag.

2 likes

Na een fake Breitling Chronomat te hebben gekocht tijdens een vakantie naar Rhodos, voor best veel geld 100,- :roll_eyes: die binnen een paar maanden al de geest gaf, en na deze ervaring besloten nooit meer een cent uit te geven aan fake rommel.
Direct daarna samen met mijn vriendin en huidige vrouw naar Schaap en Citroen gegaan, toen nog op de Lijnbaan in Rotterdam, en voor ons beide een echte Breitling gekocht, en dat was kerst 2003.
Beide een paar maanden geleden voor het eerst laten servicen, beide vertrekken nooit.

3 likes

Altijd horloges gedragen maar mijn eerste eigen horloge was ongeveer 23/25 jaar geleden, zat nog net op de middelbare school en werkte in het weekend als vakkenvuller. Toen zag ik opeens in een tijdschrift een armani horloge wat ik geweldig vond.
Was eerst niet verkrijgbaar in Nederland dus geprobeerd via “game” vrienden horloge uit amerika te laten komen, maar was allemaal zo lastig. Tot ik opeens langs de Siebel in Utrecht liep… daar lag het horloge a 300 gulden… wat een bedrag haha. Toch gedaan en nog steeds in bezit

1 like

Deze Swatch gekocht in 1994 omdat mijn andere horloge, dacht een Seiko, opgestuurd werd voor reparatie onder gerantie. Ik wilde natuurlijk niet zonder horloge zitten. Deze Swatch was gemaakt ter ere van 100 jaar Olympische spelen.
En speelde heel mooi met de kleuren in de wijzerplaat als het licht er op weerkaatste.
Ik heb em erg veel gedragen en kwam een paar week geleden een “nieuwe” tegen dus die erbij gekocht. Jeugd sentiment!

2 likes