Langzamer lopen

Beste mensen, ik heb een technische vraag over het harder of zachter laten lopen van een mechanisch horloge (Carrera).
Ik wilde dat laten doen maar dat ging me gelijk 105 euro kosten omdat hij dan ook schoongemaakt moest worden (horloge is nog geen twee jaar oud!?). Wat ik van vroegere en toen algemeen verkrijgbare mechanische horloges weet en nu bij de mijne ook weer zie als ik hem openmaak is dat voor het afstellen het plusje en minnetje en de twee pennetjes bij de onrust met resp. een (op de dikste) en twee bolletjes erop zijn bedoeld.
Mijn vraag is: welk pennetje (of allebei) moeten in welke richting iest verdraaid worden om hem langzamer te laten lopen? (nu loopt hij bijna 2 min. per dag voor, was twee jaar terug bij aankoop 2 min. per week wat ik prima vond).
De twee pennetjes staan nu beide ongeveer tegenover de aanduiding plus/min.
Alvast erg bedankt voor een reactie !
Groeten,
Johan

door een horlogemaker laten nakijken en er beslist vanaf blijven, als je maar even uitschiet is het leed niet te overzien.
dus ga naar een vakman , of naar een juwelier die zelf horlogemaker is. Een horlogemaker heeft een professioneel afregelapparaat en zal je meteen vertellen of het horloge inderdaad afwijkt, hij kan ook zien waarom het horloge afwijkt, dit heeft te maken met de amplitude van de balans. de amplitude moet ongeveer 270 graden zijn, als dit minder is bv 220 graden, is de conditie van het horloge niet goed en zal het schoongemaakt moeten worden.

koop een nieuw carrera horloge voor 39 euro nieuw op internet. ik geloof iets van watchingwatch…ze hebben best veel modellen wellicht dat de jouwe er tussen zit.

?? TAG-Heurers voor 39€? Da’s zelfs voor een replica wel erg goedkoop! :wink:

Volgens mij gaat het over het merk Carrera, van de skibrillen :wink:

Nee Joh, het gaat over Porsche en dat lopen nog langzamer is :smiley:

Weet je dat zeker? Ik dacht toch echt dat ik veel vaker 'n Porsche voorbij loop dan dat ik door voorbij gereden wordt…

(ik kom bijna iedere dag langs een Porsche garage :wink: )

Bedankt voor de informatie ! Wordt aardig gelezen zo te zien.
groeten , Johan Remmers

nee joh ik zou nooit een replica aanprijzen!! NOOIT!! :stuck_out_tongue:

maaruh ik had het iff over het merk carrera ( niemand had het over tag heuer toch, of lees ik er nu overheen…)

Wat is eigenlijk een acceptabele afwijking in seconden per dag.

Of is er een andere maatstaf bijv. een x aantal seconden per week?

In mijn geval betreft het een TIssot automaat (volgens mij ETA 7750 valjoux).