Lannnnnnnnnnnnge quotes

Bert1 Schreef:

marnix.moed

ik hoop dat de uitleg duidelijk is en t
hopelijk
tot beetje wederzijds begrip leidt.

Hoe het met andere forummers is weet ik niet, maar
ik sla jouw posts eigenlijk altijd over, puur door
het quotegedrag…

Zo ook eens quoten…dat heb ik ook Marnix. Jouw argument mbt een mobiele telefoon geldt ook aan de kant van de lezer…die hele lange (vaak dubbele) quotes zijn op een mobiel niet door te komen.

Bert1 Schreef:

Hoe het met andere forummers is weet ik niet, maar
ik sla jouw posts eigenlijk altijd over, puur door
het quotegedrag…

+1 helaas.

Kan ook niet echt begrip opbrengen voor je gemakzucht en gewoontegedrag in deze.
Sorry m.m. maar het is niet anders…

mvg

LeenV Schreef:

Zo ook eens quoten…dat heb ik ook Marnix. Jouw
argument mbt een mobiele telefoon geldt ook aan de
kant van de lezer…die hele lange (vaak dubbele)
quotes zijn op een mobiel niet door te komen.

hmmm… dat geeft te denken. lees je t forum ook in de platte structuur of vertakt? ik heb op mn smartphone juist minder last v quotes omdat t scherm uitgezoomt begint. dan heb ik t overzicht om snel in te kunnen zoomen op de nieuwe reactie.

Frans53 Schreef:

Bert1 Schreef:


Hoe het met andere forummers is weet ik niet,
maar
ik sla jouw posts eigenlijk altijd over, puur
door
het quotegedrag…

+1 helaas.

Kan ook niet echt begrip opbrengen voor je
gemakzucht en gewoontegedrag in deze.
Sorry m.m. maar het is niet anders…

mvg

ik kan me voorstellen dat onnodig scrollen ook geen pretje is, maar ik zie t beetje als noodzakelijke kwaad bij de platte structuur.

hoe kijken andere forumleden die ook de platte structuur gebruiken naar t quoten? is zonder quote t voor jullie op de 1 of andere manier wel te volgen?

Net als Bert1 doet, sla ook ik de posts van die forumleden van wie ik weet dat ze ruimhartig met complete quotes strooien, tegenwoordig over.
Ik vind het mateloos irritant om door zulke lappen tekst heen te moeten scrollen -zéker op telefoon of tablet- om dan uiteindelijk bij een lachebekje, een duim of een oneliner uit te komen.

Ja: ik quote ook, maar altijd met een ter zake doend stukje uit de tekst van een “voorganger”.
Wel zo netjes en wel zo duidelijk.

marnix.moed Schreef:

hoe kijken andere forumleden die ook de platte
structuur gebruiken naar t quoten? is zonder quote
t voor jullie op de 1 of andere manier wel te
volgen?

Het “lange” quoten maakt het als platte lezer wel beter te volgen. Anders mis ik toch wel eens waar een bericht bijhoort. Ik vind het forum leuk maar niet van levensbelang, dus ik lees het alleen thuis op de PC. Mijn trackball heeft een prima scrollwheel, dus ik heb er verder geen moeite mee. Wat ik zelf wel doe, is niet alles quoten, maar enkel dat wat ik denk dat relevant is om als platte lezer de draad te kunnen volgen. Lijkt me een redelijk compomis.

lencoth Schreef:
------------------------------------------------> Wat ik zelf wel doe, is niet alles quoten, maar

enkel dat wat ik denk dat relevant is om als
platte lezer de draad te kunnen volgen. Lijkt me
een redelijk compomis.

vind ik ook. op de pc gaat dat imo ook n stuk makkelijker en probeer ik ook zoveel mogelijk te doen.

omdat ik als veel-poster veel lange quotes heb gebruikt en aangezien er blijkbaar behoorlijk wat leden (en zelfs mods) er last v hebben ben ik naar wat manieren gaan zoeken om dat te beperken. 2 dingen die ik op mn smartphone best redelijk kan doen is niet heel selectief te quoten, maar enkel t onderste stukje. bovenste stuk kan ik redelijk ongericht verwijderen. dat scheelt al n lap.
daarnaast zal ik reacties op de openingspost niet quoten.lijkt me logisch dat iedereen die wel gelezen heeft en n reactie erop dan in zn context weet te plaatsen.

voor andere tips sta ik ook open, maar hoop dat dit al wat helpt. niet dat iedereen mn posts moet lezen ofzo, maar ik zeg wel vaker dat we t forum samen maken, dan ben ik ook bereid om aan te passen mocht dat nodig zijn.

Je hoeft wat mij betreft alleen te quoten, wanneer niet duidelijk is, op wiens reactie je reageert.

Je kunt een reactie ook starten met een @(naam op wie je gaat reageren), en daarna je reactie typen.

lencoth Schreef:

marnix.moed Schreef:


hoe kijken andere forumleden die ook de platte
structuur gebruiken naar t quoten? is zonder
quote
t voor jullie op de 1 of andere manier wel te
volgen?

Het “lange” quoten maakt het als platte lezer wel
beter te volgen. Anders mis ik toch wel eens waar
een bericht bijhoort. Ik vind het forum leuk maar
niet van levensbelang, dus ik lees het alleen
thuis op de PC. Mijn trackball heeft een prima
scrollwheel, dus ik heb er verder geen moeite mee.
Wat ik zelf wel doe, is niet alles quoten, maar
enkel dat wat ik denk dat relevant is om als
platte lezer de draad te kunnen volgen. Lijkt me
een redelijk compomis.

Ik ben ook een “platte” lezer, op pc maar ook op mobiel. Quotes zoals op deze manier is voor mij dus heel erg handig om de lijn van een discussie goed te volgen.
Soms wanneer het erg belangrijk is verander ik tijdelijk even de foruminstellingen van plat naar vertakt om een discussie goed te kunnen volgen. Daarna zet ik het profiel gauw weer terug.

Maar ik ben het er wel mee eens dat er wat selectiever gequote kan worden.

Misschien dat de heren moderatoren toch eens kunnen kijken naar wat aanpassingen in de software van het forum. Ik ben tevreden zoals het nu is maar in de 5 jaar dat ik lid ben is er nooit iets veranderd. Zichtbaar tenminste.

Lees t ook via de platte structuur en vind t megairritant als er zo’n lange quote worden gebruikt. Zeker als er na de lange quote alleen een smiley oid staat. Dan heeft zo’n post ook totaal geen toegevoegde waarde. Inderdaad quote een stuk inkorten of iemand zijn naam noemen. En anders niet posten.

Het is tegen de forumregels. Als er teveel gequote (is dat wel een woord) wordt, kan je het bericht melden bij de mods. Daarvoor heeft ieder bericht een ‘knopje’.

ticothijs82 Schreef:

Je hoeft wat mij betreft alleen te quoten, wanneer
niet duidelijk is, op wiens reactie je reageert.

imho is dat bij veel vervolgreacties wel zo. vooral als de post iets ouder is, weet ik n reply zonder quote vaak niet te plaatsen.
maar voor de openingsposts lijkt t me idd niet nodig, en zal ik ook op letten om dat niet meer te doen.

Je kunt een reactie ook starten met een @(naam op
wie je gaat reageren), en daarna je reactie typen.

das n goeie, maar als degene meerdere reacties heeft geplaatst, is t ook niet duidelijk naar welk stuk verwezen wordt. als t n 1 op 1 conversatie is maakt t niet zo veel uit, maar v n derde is de link niet goed te leggen.

Dan snapt diegene wel om welke reactie het gaat. Zo moeilijk is 't leven toch niet?

ticothijs82 Schreef:

Dan snapt diegene wel om welke reactie het gaat.
Zo moeilijk is 't leven toch niet?

Diegene wel, de andere lezers begrijpen de context niet, tenzij ze gaan zoeken…

lencoth Schreef:

ticothijs82 Schreef:


Dan snapt diegene wel om welke reactie het
gaat.
Zo moeilijk is 't leven toch niet?

Diegene wel, de andere lezers begrijpen de context
niet, tenzij ze gaan zoeken…

idd. als t om n eenmalig onderonsje gaat, dan heb ik dr alle begrip voor. maar voor meer 1 op 1 gesprekken hebben we toch pb’s, of nog beter: gezellige mini-meets :slight_smile:

en betreft quotes, ik heb nu n dubbele quote gebruikt ter illustratie. ik vind deze paar reacties best bij elkaar horen. als er nog wat meer posts tussen zit, is t voor andere leden niet/moeilijk te volgen. en volgens mij is toch de bedoeling dat iedereen t kan volgen? bij mij stond daarom de reden v quote voor volgbaarheid bovenaan. dat staat voor mij voorop. als door de lange quotes ten koste gaat vd volgbaarheid ben ik bereidt dr wat aan te doen. dat terzijde.

en dat zoeken is inderdaad mogelijk, maar is voor n platte lezer niet te doen. net zoals anderen moet ik dan ook even uitloggen of de instellingen aanpassen om te zien waar t op gericht is.

@lencoth, dan moeten de anderen maar zoeken :wink:

@marnix, euh ja, tja… Ik vind 't allemaal nogal wat, je kunt 't nu eenmaal niet iedereen naar de zin maken.

even n ouwe koe uit de sloot, als ‘veelpleger’ zijnde… had de afgelopen week de iphone 5s gebruikt icm safari, en snap nu ook meer dat op sommige browsers zelfs in platte structuur scrollen ook vermoeiend kan zijn. zelf gebruik ik opera browser (waarbij scrollen en in+uitzoomen vliegensvlug gaat), en had niet door hoeveel last sommigen er v hebben. niet om iphone of safari af te kraken, maar vind de ouwe opera browser voor mij t prettigst werken.