Laptop en eventuele krassen

Goedendag,

Nieuw hier op het forum dus maar even voorstellen, Redmar. Al kijk ik al een paar weekjes mee. Ik heb eigenlijk nooit horloges gedragen of überhaupt sieraden maar een paar weken geleden begon ik er aan te denken om misschien toch maar eens een horloge te kopen, voegt toch wel wat toe. In het begin kom je tegenwoordig al vlot bij de Daniël Wellingtons uit maar ik ben iemand die eerst goed onderzoek doet voordat ik tot aankoop over ga, waardoor ik er al vlot achterkwam dat dergelijke horloges niet bepaald denderend zijn. Vervolgens kwam de Orient Bambino op mijn pad maar wegens moeilijke verkrijgbaarheid tegen goede prijzen in Nederland toch maar verder gekeken. Toen gestuit op de Hamilton intra matic, meteen verkocht maar helaas nergens 2e hands kunnen vinden en ik wou niet te veel uitgeven, toen gestuit op een in nieuwstaat verkerende Certina DS Powermatic 80 en deze vervolgens aangeschaft. Nu is die vandaag binnengekomen maar nu komt dus de vraag, ik zit hier met een aluminium macbook en ik zie het al helemaal voor me dat die over een paar weken onder de krassen zit door de buckle van de strap. Wat is de ervaring van jullie ervaren horloge dragers hier mee?

Alleerst, geen problemen, want heb hier gewoon een Hackintosh desktop met het bekende slanke Apple toetsenbordje. De buckle (of gewoon Nederlands: clip/gesp) zit centimeters van het toetsenbord af…

P.S. Wat kortere zinnen en wat ruimte ertussen, verhogen de leesbaarheid van je verhaal.

2 likes

Hi Redmar,

Allereerst welkom op HF!

Dit is een goede vraag dat je stelt, ik heb thuis zelf ook een macbook liggen en toen ik even iets ging opzoeken op het internet, terwijl ik mijn horloge om had, kreeg ik geen lekker gevoel iedere keer dat mijn horloge overheen vloog. Ik heb me horloge gelijk af gedaan en kan dus niet bevestigen of de 1 het ander zal bekrassen uit eigen ervaring.

Alu is zachter, dus zal ongetwijfeld gaan krassen.
Je kan je horloge uit doen, makkelijk opgelost.

Je kan ook de apple rommel weggooien en een fatsoenlijke laptop kopen met plastic omhulsel.
OK, die laatste opmerking gaat veel kritiek krijgen :smile:

6 likes

Heb een nieuwe macbook pro spacegray en heb daar tot op heden geen last van gehad. Heb deze toch zeker al een half jaar en geen last van krassen.
Maar ik begrijp je zorgen, hoewel ik moet zeggen dat ik toch vaak aan het typen ben met gebogen vingers en dan zweeft mijn pols meer erboven dan dat hij rust op de laptop zelf.

En welkom uiteraard :smile:

Die ken ik niet :wink: [quote=“Thieuke, post:4, topic:116575”]
apple rommel weggooien
[/quote]

:frowning:

OT:
Heb zelf een McBook, maar niet echt last van krassen. Je kan krassen toch niet echt voorkomen. Een band kan nog wel een keer gepolijst worden. Of je moet zoals een HF-er ooit deed (of nog doet) met plakband aan de haal gaan.

Of alleen maar lange mouwen dragen :grimacing:

1 like

oeps… Daniel Wellington uiteraard.

Ik moet het al wat jaren met een wat oudere MacBook doen (Late 2009).
Dat is er nog één met een kunststof behuizing, het is dus nog een ‘fatsoenlijke’ Apple laptop :slight_smile:
Mijn pols komt niet boven de behuizing, dus geen problemen met eventuele krassen op de laptop.
PS: van de week een SSD in deze wat oudere Macbook gezet: hij gaat nu weer als de brandweer!

Groeten, Tom.

1 like

Je zal deze laatste ‘fatsoenlijke’ Apple laptop dan vast niet ruilen met een nieuwe aluminium spacegray macbook, die nieuwe aluminium exemplaren zijn zulke ondingen of niet? :grin:

En dat krast niet? Je krijg in ieder geval krassen in je gemoed van het besturingssysteem, of je moet Linux draaien. Ik vind de uiterlijke hardware en het OS het aantrekkelijkste van Apple, moederborden en andere PC onderdelen heb ik liever van de bekende fabrikanten, vandaar Hackintosh…

Plakband op alle toetsen :joy:

Gewoon horloge wat opschuiven naar boven…

2 likes

Linux is leuk om mee te spelen, maar kan echt nog niet tippen aan windows of Mac (is geen Linux, maar unix).
Heb een tijdje geprobeerd om alleen met Linux (Ubuntu) uit te komen, ook voor mijn bedrijf, maar het houdt al op als je wil gaan tekst verwerken. OpenOffice is gewoon niet goed, wat Oracle ook mag beweren.

Dan gebruik ik nog autodesk autoCAD, Revit en Fusion, dat wil je echt niet op Linux proberen met VM of Wine (laatste is sowieso poesje).

Dus ik houd het maar bij Windows.
Goedkoop, werkt bijna altijd, als er een probleem is kan ik het oplossen (is bij Apple zelden (komt deels ook omdat ik het gewoon weiger te begrijpen, dat ligt dan weer aan mij)). Het enige waarin je echt moet investeren is een virus scanner :).

Maar tegenwoordig is dat bij Apple ook al het geval.

2 likes

Of Carbon ook een optie natuurlijk :sunglasses:

1 like

Daarom doe ik mijn MacBook Pro 2015 ook weg (i5 2,7GHz, 8GB RAM, 128GB SSD voor de geïnteresseerden). Mocht iemand een ruil willen is dat mogelijk…

[quote=“Thieuke, post:13, topic:116575”]
werkt bijna altijd, … Het enige waarin je echt moet investeren is een virus scanner :).

Maar tegenwoordig is dat bij Apple ook al het geval.[/quote]

Mijn Apple werkt altijd, oh sorry, Hackintosh. Ja, eens in de maand filtert de gratis Sophos scanner uit mijn mail een Windows virus uit een mail…

1 like

https://tweakers.net/nieuws/45085/proof-of-concept-virus-voor-mac-os-x-gespot.html

https://tweakers.net/nieuws/41197/sophos-eerste-virus-voor-mac-os-x-ontdekt.html

Mijn ouders hebben altijd wel wat met die machine…
En dan moet er altijd iemand komen.

1 like

Hier een mede Macbook (Pro) gebruiker!

Ja, de buckle gaat in de weg zitten. Ik heb op mijn horloge een nato bandje gezet, en dan op de kop (de sluiting zit op 6 uur). Daarmee zit de sluiting niet in de weg, en het ziet er niet per see vreemd uit! Prima oplossing lijkt me dus.

Hier totaal geen problemen met de combinatie MacBook/horloge. Zowel Mac als horloges zijn nog schadevrij :blush:

1 like

Grappig , ik ben altijd “bang” voor krassen op de sluiting van het horloge. Heb zojuist even kritisch gekeken naar mijn laptop. Ik zie geen noemenswaardige krassen, die veroorzaakt zouden kunnen zijn door mijn horloge.