Lasalle horloge niet te repareren?

Ik heb dit mooie Lasalle horloge in 1993 gekregen.
Een paar maanden geleden is het gestopt, en ondanks nieuwe batterijtjes blijft het uurwerk stilstaan.
Ik heb het naar een juwelier gebracht en heb te horen gekregen dat het niet meer gerepareerd kan worden. Dit omdat er geen onderdelen meer te krijgen zijn.
Omdat dit horloge voor mij wel een grote waarde heeft, hoop ik dat er nog wel mogelijkheden zijn om het weer aan de praat te krijgen.
Wie kan me helpen?

2 likes

Wellicht kan een horlogemaker je beter helpen dan een juwelier. Wellicht kan er een ander uurwerkje in gezet worden.

1 like

Ach, juweliers. Daar heb je als horlogeliefhebber doorgaans weinig aan.

Ik weet niet in welke prijsklasse dit horloge zit maar vaak wordt gewoon het complete quartz uurwerk vervangen.

1 like

De juwelier heeft het wel opgestuurd naar een horlogemaker, maar zal zo vaste contacten hebben waar gebruik van wordt gemaakt. Het horloge is wel een paar weken onderweg geweest voordat ik te horen kreeg dat het tgv gebrek aan onderdelen niet meer te repareren is.
Een ander uurwerk zal denk niet zo 123 gaan, omdat het een vrij plat (dun) horloge is.

2 likes

Bij lassale gaat dat meestal niet, omdat het bijzonder platte horloges zijn, en veel onderdelen zijn al jaren niet meer te krijgen.
De beste optie zou een lopend donor horloge te vinden en dan maar hopen dat die het nog een poosje blijft doen.

1 like

Wat is het uurwerk nummer? (Eerste 4 van de 2x 4 cijfers/letters op de achterkant)

1 like

Wow, heb deze ook (maar kan je niet helpen helaas). Nooit gedacht dat ik een andere zou zien.

Heeft hij lang stilgestaan? Batterij niet gaan lekken?

Edit: paar maanden zie ik

1 like

op de achterkant staat: 5A54-5179 en daaronder 197646

nee geen lekkage, ik droeg het horloge af en toe, maar het heeft niet lang stil gestaan.

Als die 5a54 inderdaad het type uurwerk is dan heeft deze dezelfde:

Is niet heel veel over te vinden en horloge moet je dan wel echt wat waard zijn. Uiteraard wel eerst even triple checken of die echt past en dan nog iemand vinden om het uurwerk over te zetten.

2 likes

Ene @Aad57 was volgens mij zeer bedreven in het redden van oude Seiko’s :thinking:

Ga ermee naar een Seiko dealer en laat hem opsturen naar Seiko dan wordt die weer gerepareerd en de kosten vallen best mee.
Nieuw uurwerk is niet meer leverbaar maar ze maken dit uurwerk weer helemaal in orde, vrijwel alle onderdelen zijn nog leverbaar voor dit uurwerk.

8 likes

Weet je dit zeker? Zou wel fijn zijn.

Yup, heb het voor je opgezocht aan de hand van het kastnummer.

1 like

Kwarts horloge met wijzers hebben ook service beurt nodig. Ik zou aan een echte horlogemaker vragen :wink:

Het heeft even geduurd, contact met Seiko gehad en via een dealer is het opgestuurd. Deze week ben ik gebeld dat het 126,50 kost om te repareren.
Ik heb het nog niet gerepareerd terug, maar ik verwacht dat dat niet lang meer zal duren.
Dank Floris155 voor het advies om het via Seiko te spelen,!

18 likes

Top!

Het doet me deugd dat de Lassale gered wordt. Nog veel plezier er mee.

8 likes

:joy:

1 like

Mijn Lasalle is er na 32 jaar trouwe dienst ook mee gestopt. Hij ligt nu bij de horlogemaker maar er is al aangegeven dat het heel moeilijk zal worden. Mijn vraag is heeft de actie zoals hierboven beschreven jouw succes gebracht? Ik kan wel een donorhorloge krijgen van een oud collega maar die is even oud. Niks ten nadele daarvan maar ik wil de beste oplossing. Ik hoor of zie graag je reactie.