Lasita horloge van mijn opa

Sinds enkele jaren ben ik in het bezit van het horloge van mijn opa en ik wilde graag dit moment grijpen om deze met jullie te delen en hopelijk wat meer informatie te winnen over het merk.

Het betreft een handopwinder van ( ik gok 34 mm) van het merk Lasita met een domed plexiglass crystal.

Foto’s:

Het originele bandje is helaas stuk, maar vond de gesp te mooi om niet te delen.

Mijn opa is overleden toen ik vrij jong was dus ik kan helaas geen verdere details over het horloge achterhalen. Daarnaast was mijn moeder nooit zo geintresseerd in horloges dus ook zij kan er verder weinig over kwijt.

Hoop dat jullie de foto’s ieder geval kunnen waarderen.

7 likes

Mooi. Erg bijzondere wijzerplaat.
Bedankt voor het delen.

1 like

Leuke wijzerplaat, mooi aandenken.

1 like

Wat een leuke wijzerplaat en die gesp is prachtig natuurlijk!

1 like

En de wristshot natuurlijk:

14 likes

Ziet er top uit …

1 like

Mooi!!!

1 like

Prachtig eerbetoon en onbetaalbaar.

Leuk horloge, nieuwe bandje erop en lekker van genieten van dit speciale exemplaar. Lasita heeft in het verleden leuke horloges gemaakt.

1 like

Gebruik even de zoekfunctie met “lasita” en er gaat een wereld voor je open. :+1:

1 like

Mooi horloge hoor en tof zo’n erfstuk, draag hem met trots!

Mooi horloge met bijzondere wijzerplaat en gesp. Koester het en draag het met plezier.

Heel mooi aandenken zeg en nog in prima staat. Hij is uit de jaren 50. Lasita is een zgn plakmerk. Ze kochten dus kasten en uurwerken etc in en lieten hun naam op de wijzerplaat zetten. Ze maakten dus eigenlijk geen horloges maar assembleerde deze.

Lasita kom je veel tegen want het is een Nederlands merk, Amstelveen meen ik.

1 like

Er stond ooit iets op Wikipedia over het merk,
ik ga het nu ff niet nazoeken maar de naam is een samentrekking van 2 meisjesnamen,
en de voorloper van LASITA was een Amsterdams merk
( andere naam dus ) waarvan de eigenaar bij een geruchtmakende overval is overleden…
de Horloges zijn nogsteeds nieuw te koop overigens.
maar ik dacht alleen nog maar kwarts uurwerken.

2 likes

Lasita is een Nederlands horlogemerk, dat sedert het midden van de twintigste eeuw door de firma Hochheimer uit Amstelveen verkocht werd[1] en sinds 2018 door de Beers Wholesale te Heemskerk gevoerd wordt. De naam is een samentrekking van twee meisjesnamen.

1 like