Er werd mij aangeraden onder techniek een topic t openen over een Lassale 1230A quartz horloge. Volgens de horlogemaker zijn er geen onderdelen meer voor en ik vroeg mij af iemand hier weet waar ik daarvoor terecht zou kunnen. Bijgaand een paar afbeeldingen. Alvast dank voor het lezen en meedenken!
Groet,
Dank, ik heb er op gezocht en kan inderdaad een paar onderdelen van het uurwerk vinden. Idealitair zou ik het hele uurwerk vervangen. Misschien dat een donor een goed idee is…
Mijn forumnaam heb ik ooit gekozen, omdat mijn allereerste horloge een Lassale was.
Heeft de horlogemaker aangegeven wat er kapot aan was en wat niet meer te krijgen is? @Bernard gaf al aan, als het de electronica is, dan is dit via bv eBay nog wel te krijgen. Niet goedkoop, maar als het horloge een emotionele waarde heeft, misschien wel de moeite waard.
Een donor zou kunnen, maar mijn ervaring is dat een (niet lopende) donor geen oplossing biedt. Wees er zeker van dat het uurwerk nog loopt.
Succes
Altijd werkende donors kopen tenzij je iets specifieks zoekt dat er goed op zit, of als het om een zeldzaam uurwerk gaat waar je sowieso alle delen van pakt die je krijgen kunt… .
Dank voor je antwoord. De juwelier die het horloge opgestuurd had naar de horlogemaker heeft dat helaas niet aangegeven. Het gaat inderdaad om een horloge met emotionele waarde. Op ebay kan ik wel onderdelen vinden en werkende horloges uit de verenigde staten. Op marktplaats staan er ook een paar voor niet te veel geld die volgens de verkopers werkend zijn. Dus ik denk dat ik dat eens ga proberen.