Lassale 1230A

Beste allemaal,

Er werd mij aangeraden onder techniek een topic t openen over een Lassale 1230A quartz horloge. Volgens de horlogemaker zijn er geen onderdelen meer voor en ik vroeg mij af iemand hier weet waar ik daarvoor terecht zou kunnen. Bijgaand een paar afbeeldingen. Alvast dank voor het lezen en meedenken!
Groet,

Michiel

Zoek op ebay een Seiko 1230 of 1231.
2 jewels, meestal in dameshorloges.

Lassale is een submerk dat Seiko uurwerkjes gebruikte.

1 like

Dank, ik heb er op gezocht en kan inderdaad een paar onderdelen van het uurwerk vinden. Idealitair zou ik het hele uurwerk vervangen. Misschien dat een donor een goed idee is…

Ik zag ook dat @lassale op het forum zit. De gebruikersnaam schept hoop ;).

Trouwens: de 1231 is een 1230 maar dan met centrale seconde.

1 like

Enig idee of een 1231 dan ook zou kunnen dienen als vervanging voor de 1230 of dat daar nog problemen zouden kunnen zijn(dikte/seconden)?

Ik verwacht dat je probleem in de elektronica zal zitten.
Die zal vrijwel zeker uitwisselbaar zijn.

1 like

Mijn forumnaam heb ik ooit gekozen, omdat mijn allereerste horloge een Lassale was.

Heeft de horlogemaker aangegeven wat er kapot aan was en wat niet meer te krijgen is?
@Bernard gaf al aan, als het de electronica is, dan is dit via bv eBay nog wel te krijgen. Niet goedkoop, maar als het horloge een emotionele waarde heeft, misschien wel de moeite waard.

Een donor zou kunnen, maar mijn ervaring is dat een (niet lopende) donor geen oplossing biedt. Wees er zeker van dat het uurwerk nog loopt.
Succes

3 likes

Altijd werkende donors kopen tenzij je iets specifieks zoekt dat er goed op zit, of als het om een zeldzaam uurwerk gaat waar je sowieso alle delen van pakt die je krijgen kunt… .

1 like

Dank voor je antwoord. De juwelier die het horloge opgestuurd had naar de horlogemaker heeft dat helaas niet aangegeven. Het gaat inderdaad om een horloge met emotionele waarde. Op ebay kan ik wel onderdelen vinden en werkende horloges uit de verenigde staten. Op marktplaats staan er ook een paar voor niet te veel geld die volgens de verkopers werkend zijn. Dus ik denk dat ik dat eens ga proberen.

2 likes

Ga ik op letten en anders ga ik eerst nog naar de horlogemaker om een specifiekere diagnose te krijgen!

1 like